Afficher sur la carte
  • Jour 189

Helemaal niets op Fakarava

5 février, Polynésie française ⋅ 🌧 28 °C

Het huisje op Fakarava is helemaal prima. Het heeft een zoldertje waar Lynn slaapt en waar ze zich lekker even terug kan trekken. Als we savonds aan het eten zijn komen er opeens 3 honden binnen lopen. Nar de laatste ervaring met een hond schrikken we even maar ze zijn gelukkig heel lief. Er zijn op Fakarava gelukkig geen muggen dus we kunnen heel de dag alle ramen open zetten en de ventilator aan. Alleen savonds moeten de luiken dicht voor de beestjes met de harde schilden. Dat is de enige manier om het vol te houden want het is heel warm. En af en toe een duik in ons privé zwembad met prachtig uitzicht over de zee. Het weer is omgeslagen en ze verwachten wat tropische stormen. Af en toe regent het even heel hard en het waait wat harder maar opzich hebben we nog steeds geluk. Ik ga elke ochtend een stukje hardlopen en op 1 dag rennen de 3 honden het hele stuk met me mee. Heel gezellig maar erg onhandig. Als we op een middag willen gaan lunchen bij een restaurantje stappen we op de te kleine fietsen van. De airbnb en fietsen vol tegen de wind in. Helaas als we aankomen blijkt alles dicht omdat het nog niet het seizoen is. Op de terugweg moeten we echt een paar keer stoppen omdat Lynn door de warmte bijna moet overgeven. We besluiten dan ook maar om verder niks te ondernemen op Fakarava en gewoon te rusten en te genieten bij ons huisje. We halen elke dag wat te eten bij de supermarkt (pizza's uit de vriezer voor 12 euro) en zijn toch blij dat we Fakarava gezien hebben, een bijzondere ervaring leven op een eiland waar echt niks is.En savoir plus