Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 220

Uyuni tour dag 2

7 Mac, Bolivia ⋅ 🌬 8 °C

De wekker gaat om 6 uur en half 7 zitten we allemaal aan het ontbijt, ingepakt en wel. Als Will.i.am (onze chauffeur) de laatste voorbereidingen treft klimmen Lynn en ik een berg op naast het dorp om van het uitzicht te genieten en omdat Tijs Lynn 10 BOB heeft beloofd als ze de top haalt. De top halen we niet want op 4200m hoogte is het klimmetje zwaarder dan gedacht. Daarna stoppen we bij wat lama's die voor de nacht naar binnen zijn gehaald om ze te beschermen tegen de puma's. Weer zien we veel verschillende rotsen en bergen met mooie kleuren maar we komen vooral op woestijn stukken terecht. Op deze grote droge vlaktes liggen enkele meren verscholen waar we al snel wat flamingos zien! Als we dichterbij komen zien we zelfs dat er nog ijs op ligt. Het landschap wordt dorder en droger en we zien een paar vulkanen. Hier zit ook een warmwaterbron waar we met elkaar in plonzen. Hij is zo'n 37 graden, heeerlijk! We rijden verder door de Dali woestijn, hier heeft hij inspiratie opgedaan voor zijn kleurgebruik. We maken wat leuke foto's en gaan dan weer verder. Via wat geisers komen we bij een enorm meer met duizenden flamingo's. Helaas waait het erg hard en kunnen we niet heel dicht bij de flamingo's komen. Dan zit de tour erop voor vandaag en halen we het bier en de rum tevoorschijn. De jongens hebben nog een verrassing voor me in petto, ze hebben een flesje Ice51 meegenomen als kadootje, alvast voor m'n 38e verjaardag. We spelen weer wat potjes Perudo en hebben zelfs de groepsapp naar dit leuke spel vernoemd. Het eten bestaat uit een grote schaal pique macho en deze gaat helemaal op. Er is hier geen elektra, behalve tussen 19 en 21 uur dus we laden snel al onze apparaten op. We spelen de hele avond kaartspelletjes (met donatieronde en strafdrankjes) en genieten 's avonds in de vrieskou nog even van de verbluffend mooie sterrenhemel.Baca lagi