• Day 227

Surfen in Iquique 🏄

March 14 in Chile ⋅ ☁️ 22 °C

Doordat het gisteren wat laat is geworden hebben we wat moeite om op gang te komen. We halen een ontbijtje bij de supermarkt maar hebben niet lang de tijd om dit op te eten want de surfles wacht op ons. We smeren elkaar snel in en zoeken de surfschool op. Dit is iets verder lopen dan verwacht en we lopen ook nog eens verkeerd dus we zijn iets te laat. Onze instructeur Javier maakt het gelukkig helemaal niets uit en heerlijk tranquilo geeft hij ons pakken en boards en neemt ons mee naar het strand. Hij praat gelukkig wat Engels dus we kunnen deze keer allemaal met hem communiceren en niet alleen Merijn en Tijs. Eerst oefenen we wat droog op het strand en we krijgen wat theorie les. Gelukkig ziet Javier snel dat we het allemaal snappen en mogen we enkele ogenblikken later al de zee in. De golven zijn perfect om het te leren en het lukt ons dankzij de hulp van Javier allemaal vrij snel om te gaan staan. Dan gaan we het zelf proberen maar man, wat is dit zwaar zeg! De kracht van de zee, het zout happen, de dikke wetsuit en het proberen op te staan putten je in no time helemaal uit. Lynn ziet het halverwege niet meer zitten en gaat aan de kant zitten en ook wij moeten af en toe even op adem komen en een slokje water drinken. Gelukkig is het erg gaaf en sleept Javier ons er doorheen door ons over te halen nog een golf te pakken. Gelukkig krijg ik Lynn ook nog zover om het nog even te proberen en dat gaat hartstikke goed. Nog 1 goeie golf! En nog één, en nog één! Nog 5! Nog ééntje! En nu nog ééntje samen. Al met al hebben we bijna 2 uur gesurft en we zijn helemaal leeg. We spoelen ons af en ploffen neer bij een ijskraam. Daarna gaan we op het strand liggen en daar gaat het mis. We dommelen allemaal even weg en de kids vergeten zich in te smeren. Ook het springen in de golven is te leuk waardoor ze dit veel te lang blijven doen, eindstand: Lynn, Tijs en Merijn zijn zo rood als een kreeft. Er wordt vlug wat after sun gehaald maar dit richt natuurlijk weinig meer uit. 's Avonds lopen we richting een grote boulevard waar volop gesport wordt. Zumba, judo, trampoline aerobics, volleybal en een soort beachbal worden in grote groepen gespeeld. We willen graag de zonsondergang zien maar als we de enorme supermarkt uitkomen is hij al verdwenen maarrrr het is wel gelukt om voor de jongens een Paulaner te scoren dus ze kunnen hun fanclub weer blij maken. Het is al laat als we terugkomen en Merijn en Tijs maken een heerlijke maaltijd voor ons. Biefstuk (en een hamburger voor Annika) met zelfgemaakte aardappelpuree en gebakken maïskolven 🌽. Na de afwas leren we weer een aantal nieuwe (drank) spellen zoals: Matrixen, Kingsen, vierkanten en... Kaput Machen. Deze spelletjes hakken er flink in maar we lachen ons kapot en er doen ook nog wat andere gasten mee. We rekken het op tot mijn verjaardag, er wordt gezongen en als kado krijg ik een heerlijk drankje.... 🥴Read more