Satellite
Show on map
  • Day 226

    Iquique dag 1

    March 13 in Peru ⋅ ☀️ 23 °C

    We staan op tijd op want Tijs moet aangifte gaan doen. Ik wordt een beetje geïrriteerd wakker omdat het hostel zo gaar is en omdat we met 5 personen in 2 stapelbedden liggen. Annika en Lynn gaan boodschappen doen en ik ga even met de repetitie praten. Blijkbaar liggen we in het oude gare deel want als ik vraag of ik de andere kamers mag zien omdat ik ergens anders wil liggen blijken deze veel mooier en ruimer. Annika en ik gaan in een mooie privekamer liggen en Lynn met de boys in een ruime 4 persoonskamer met balkon. Veeeel beter. Alleen nu nog even 5 backpacks + overige spullen van de bezemkast op zolder naar het andere deel slepen.... Na zo'n 10 keer heen en weer lopen is alles verplaatst en komt iedereen terug. We kuchen wat en gaan dan naar het strand, dit is 1 minuut lopen en de temperatuur is heerlijk alleen de zee is wel erg koud! De golven zijn echt spectaculair en als we er een paar keer ingesprongen zijn zijn we de kou vergeten. Wat een geweld. We proberen ons lichaam als bodyboard te gebruiken en zover mogelijk terug naar het strand te 'surfen' maar vaak eindigen we na 3 onderwatersalto's en een slok zout water maar een paar meter verder. Het is Lynn en Annika na lang zoeken eindelijk gelukt om ingrediënten voor pasta met groene saus te vinden en met wat creativiteit maken ze een heerlijk maaltje klaar. We drinken nog wat en spelen een spelletje en dan is het mooi geweest voor vandaag.Read more