Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 277

Puerto Jiminez

3 de maio, Costa Rica ⋅ ☁️ 29 °C

Ons hostel is wat leeg en verlaten. Het heeft wel erg mooie tuin waar we veel krabben zien. Als we wat laat opstaan en naar het dorpje wandelen voor een ontbijt/lunch horen we naast ons hostel een vogel. Als we in de bomen zoeken zien we een grote toekan en in de boom ernaast nog 1. We vinden een soda (local restaurant) en bestellen 2 borden met wat rijst en kip, 2 water en 1 koffie. Het smaakt prima maar niks bijzonders toch mogen we weer 26 euro afrekenen. Niet normaal en ook echt niet leuk meer want zelf boodschappen doen en koken is ook niet echt lonend. Het regent de rest van de dag dus we proberen wat te plannen voor de dag hierna. Omdat het slecht weer is, de sfeer hier een beetje ontbreekt, alles duurder is dan we hadden verwacht en het blijkbaar onmogelijk is om Corcovado te bezoeken zonder gids en dure tour wordt de sfeer wat grimmiger. We boeken nog een airbnb voor 2 dagen zodat we iets meer ruimte hebben en een eigen keukentje. Als we van het hostel naar onze nieuwe plek zijn gewandeld en de regenbui over is maken Erik en ik samen een wandeling door het dorp. We zien de papegaaien langs ons heen vliegen en spotten ook nog hele andere mooie vogels. We hebben even een goed gesprek en besluiten dat een dagje apart zijn ook wel eens goed kan zijn. Erik vindt de jungle tocht erg duur en wil hem wel graag doen ivm de bijzondere dieren. Daarom boeken we op de terugweg de tour voor 2 personen en gaan alleen Lynn en ik de jungle in. We vinden vlakbij ons huisje een andere soda met prijzen op het menu en eten daar in de avond wat. Erg lekker en iets goedkoper dan de vorige soda. Ook oefenen we aardig wat met het bestellen in het Spaans en merken we dat we er steeds beter in worden. En nog zien we nog goed nieuws van de credit card, het geld is weer bijgeschreven zelfs tweemaal.Leia mais