Satellit
Auf Karte anzeigen
  • Tag 274

San José

30. April in Costa Rica ⋅ ☁️ 21 °C

De eerste 2 dagen in het hostel in San José gebruiken we om ons een beetje te oriënteren. Lynn zien we niet want die heeft al snel haar eigen vrienden en gaat naar de bioscoop en uit eten. Tijd voor Erik en mij 2 dagen samen uit eten te gaan en om na 9 maanden eindelijk weer eens te genieten van een carpaccio en een limoncello. Het plannen van de reis is lastig er is zoveel te zien, het ligt redelijk ver uit elkaar en we willen niet alleen maar reizen. Ook is Costa Rica een stuk duurder dan we gedacht hadden, het duurste land waar we tot nu toe zijn geweest. We schrikken elke keer als we een boodschapje doen en ook de prijzen van de hostels en bussen liggen een stuk hoger. We besluiten om vanaf San José naar Puerto Jimenez te reizen met de bus en te kijken of we daar een wat goedkopere jungle tocht kunnen vinden dan degene die we online vinden. Sowieso moeten we op het budget letten want we zijn een creditcard kwijtgeraakt. Erik dacht dat deze in zijn broekzak zat maar helaas toen we net op de rekening keken zagen we dat er voor 350 dollar is afgeschreven bij only fans. We snappen er niks van want er staat geen rekeningnummer en geen cvc op de pas. We hebben de creditcard maatschappij ingelicht en we hopen dat we nog wat terug krijgen. De busreis duurt ongeveer 9 uur. Helaas zijn het voor ons een van de slechtste bussen waar we tot nu toe in gezeten hebben, weinig beenruimte en geen airco. We plakken dus lekker aan elkaar vast. Ook is de bus geen rechtstreekse bus (waar je wel voor betaald) en is het de laatste kilometers een stopbus waarbij de bus soms letterlijk om de 50 meter stopt. Al met al niet een hele fijn reis en we zijn blij als we aankomen in ons hostel waar we ivm met een feestdag alleen nog een pizza kunnen laten bezorgen omdat alle restaurants dicht zijn.Weiterlesen