Malaysia
Kampung Sungai Kedak

2 dagen actie op Langkawi

November 14, 2023 in Malaysia ⋅ ☁️ 30 °C

11 november verhuizen we naar een andere locatie op het eiland. Hier hebben we een airbnb voor 4 dagen maar dat blijkt een kamer in een hotel. Helaas is de zee hier heel modderig dus kan je er niet zwemmen maar het hotel heeft gelukkig een heel groot zwembad. We huren hier weer een scooter voor 2 dagen. Na al die dagen relaxen op het strand hebben we wel weer zin om wat te doen. We rijden op de scooter naar de Langkawi Sky Bridge. Deze kan je alleen bereiken met een kabelbaan en dit is de steilste van de wereld. Als we aankomen staat er een rij niet normaal. Het is vandaag zondag en een nationale feestdag en blijkbaar heeft iedereen hetzelfde plan. Erik loopt naar voren en hoort dat we iets meer dan 2 uur moeten wachten. Daar hebben we natuurlijk geen zin in dus we besluiten dat de volgende dag te doen en rijden door naar een krokodillenpark. Hier is het gelukkig lekker rustig. Ze hebben heel veel verschillende krokodillen. En ook gigantische zoutwater krokodillen. We schrikken ons rot als 1 van die krokodillen zijn bek dicht klapt. Wat een kracht zit daar toch in. We zien nog 2 voedershows en mogen zelf met een hengel en stukjes kip de kleine krokodillen voeren. Voor Lynn hebben we een ander kaartje gekocht en zij mag nog met een kleine krokodil op de foto. Na het park rijden we een stuk door naar een waterval. Het is een mooie omgeving en de lokale jongens klauteren hier naar boven en springen in het water. Helaas hebben wij geen zwemkleding aan dus is het vooral genieten van het uitzicht. Daarna rijden we weer helemaal naar de andere kant van het eiland om daar nog wat mooie stranden te bezoeken.

De volgende dag staan we vroeg op. Om 9 uur gaat de kabelbaan open en dan willen we er ook zijn. We gaan als 1 van de eerste naar boven en we hebben geluk het is prachtig weer. Boven genieten we van het mooie 360° uitzicht en maken de kleine wandeling naar de Skybridge. Er gaat een heel klein treintje maar daar moet je nog een extra kaartje voor kopen dus we besluiten om dit lopend te doen, het zijn maar 380 traptreden. Als het na een tijd een stuk drukker begint te worden en je bijna van de berg afbrand door de zon gaan we met de scooter naar een waterval verderop. Je hebt hier de Telaga Tujuh waterval en daarboven de seven wells. We besluiten eerst naar de seven wells te gaan omdat die hoger ligt. Na een pittig klimmetje komen we puffend en zwetend aan en is 't tijd voor een plonsje. Het water is heerlijk en super helder. Ook heb je hier allemaal natuurlijke glijbanen. Het is veel leuker dan we verwacht hadden dus we blijven hier uren zwemmen en glijden. Als we echt heel erg honger beginnen te krijgen gaan we terug en bekijken nog snel de mooie waterval.

Kampung Sungai Kedak