Satellite
Show on map
  • Day 2

    Dag 2: Saint Michel d'Aurance - Le Puy

    October 9, 2016 in France ⋅ ⛅ 5 °C

    Afstand: 80 kilometer 

    Emoties (in chronologische volgorde) : ☺️😊😱😤😌😊

    Weer: wolken en zon, stevige wind in de rug en 10 graden! 

    Met een prachtige zonsopgang word ik wakker. De B&B waar ik sliep was geweldig, behalve dat het op een eigenlijk onmogelijke plek lag; langs een steil paadje dwars door het bos begin ik met bergop te fietsen. En hierna wordt het de eerste 25 kilometer alleen maar erger, hellingen tot 18 en zelfs 20% krijg ik op mijn scherm, niet te fietsen. Even vraag ik me af waar ik aan begonnen ben. Maar wat omhoog gaat gaat ook weer naar beneden, en ik berust me in het feit dat ik eigenlijk wel tijd heb. Na Saint Agreve rij ik de Ardèche uit en meteen verandert het landschap. Van de enorme kilometers lange klimpartijen wordt de route gelijkmatiger en ga ik na een kilometer omhoog ook weer een stuk naar beneden. Halverwege neem ik koffie en een stokbroodje en voel ik me weer wat beter. Toch klimt de route nog steeds en tik ik bijna 1300 meter aan, goed te merken aan de ijzige wind (tis hier maar 7 graden!). En dan, 25 kilometer voor Le Puy krijg ik een cadeautje. Vanaf hier gaat het naar beneden! Koud maar fluitend rol ik Le Puy binnen, waar mijn auberge in de oude stad ligt...ongeveer 50 meter boven de stad. Nou nog één keer dan! De aardige beheerder geeft een rondleiding en na het douchen loop ik een rondje door de stad. Wat ben ik blij dat ik dit niet heb overgeslagen! Overigens, ondanks het plan ging dit ook niet, om de camino te volgen kwam ik toch hier door en na het spektakel van vanmorgen ging verder ook echt niet. Read more