Satellite
Show on map
  • Day 3

    Dag 3: Le Puy en Velay - Le Sauvage

    October 10, 2016 in France ⋅ ☁️ 2 °C

    Aantal kilometers: 82,5
    Afstand tot Santiago: 1569 km
    Weer: minder zon dan beloofd en koudddd
    Emoties: ☺️😯🙁😱😱😱😰😐😃

    Laat ik eerst maar even met de deur in huis vallen, ik heb een blessure. Het ergste is nog dat je hier niet op rekent maar wel enorm lastig is voor de fietstocht. Vanmorgen ontdekte ik na een paar honderd meter fietsen dat ik mijn linkerduim heb overbelast met het schakelen. Doet dus echt enorm zeer en maakt schakelen niet makkelijk! Hopelijk trekt het snel weg...
    Het slapen in Auberge Saint Jacques was prima, en de oude stad van Le Puy is echt prachtig. Om half negen vertrokken, op zoek naar een supermarkt en de Décathlon. Schijnbaar was ik of Google Maps niet helemaal wakker en heb ik al 8 km omgereden voor ik kon beginnen. De route vandaag was naar schatting 72 km en zou de hele weg naar boven gaan. En dat heb ik geweten. Ondanks de relatief geleidelijke stijging is 50 km nagenoeg zonder vlak of dalen uitputtend. Ik merk dat de eerste twee dagen me al erg veel energie gekost hebben. Dat betekent dus vaker stoppen, onder andere om even mijn jarige moeder te bellen! Gelukkig is de wind hier veelal noordoost wat betekent dat ik 'm in de rug heb, gelukkig want ik rij op een plateau van bijna overal 1000 meter boven zeespiegel. Vooral het laatste stuk is slopend, maar het landschap verandert en is prachtig. De auberge die ik geboekt heb maakt veel goed, heel veel zelfs! De locatie is werkelijk onbeschrijfelijk mooi, in de totale middle of nowhere. Met een driegangen diner achter de kiezen ga ik tevreden slapen, maar maak me wel zorgen over de benen, die niet snel genoeg kunnen opladen...
    Read more