Satellite
Show on map
  • Day 15

    Dag 15: Getaria - Gernika Lumo

    October 22, 2016 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

    Afgelegde afstand: 75 km
    Totaal gefietst: 1063 km
    Afstand tot Santiago: 699 km
    Weer: zonnig genoeg om m'n hoofd te verbranden...
    Emotie: 😤

    Vandaag ben ik al weer twee weken hier. Tijd die voorbij gevlogen is. Ik zit nu al mijn eigen blog terug te lezen om te kijken waar ik wanneer met wie was, geen touw meer aan vast te knopen.
    Spanje is zo anders dan Frankrijk. Het landschap, het ritme, de mensen, de winkels, de energie. Het vraagt toch wat aanpassing, zo moet ik misschien iets meer plannen hier. Veel Albuerges zijn al dicht en hoewel je altijd wel ergens terecht komt moet ik misschien wat meer vooruit denken. Hetzelfde geldt voor de route, die prachtig was maar me helemaal stuk heeft laten trappen, wat een hoogtemeters weer. M'n gemiddelde ligt hier lager dan in Frankrijk. Wel heb ik vandaag meer dan 1000 km gefietst en daar ben ik toch wel een beetje trots op. De route was mooi maar niet de meest logische, en dus betrap ik mezelf erop meer met praktische zaken bezig te zijn dan genieten, al is het maar naar de volgende helling te kijken...
    Bilbao haal ik niet, ik kom uit in Gernika, zo'n 28 km voor Bilbao. Het is hier gezellig druk en avondeten deel ik met een Ierse broer en zus, ze hebben wijn...
    Vandaag op de helft. Over hopelijk een week kom ik aan in Santiago, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
    Read more