Leuke dag in San Luis Obispo

May 21, 2014 in the United States ⋅ ⛅ 12 °C

Een rustige nacht, wel weer wakker om 1,30 4,30 en 6,30 maar dan tot 8,45 terug ingeslapen, we hoorden alleen de vogeltjes.
    In dit hotel is geen ontbijt voorzien daarom gaan we naar buiten, we kiezen de eerste gelegenheid waar men breakfast serveert. Een alternatief koffiehuis, beetje artistiek. We kozen voor een breakfast bagel, havermoutpap en koffie.
    Daarna gingen we richting downtown San Luis Obispo, enkele blocks ver, en dat is best een eind weg. We hebben een hele dag om SLO te verkennen, jammer dat het weer niet zo goed is, 16° en zwaar bewolkt. De Mission San Luis Obispo de Tolosa was ons doel. Een missie die gesticht is in 1772, om de Chumash en Salinan indianen te bekeren. Ze zijn zeer katholiek en lijken voor ons op Mexicanen, de vrijwilliger in de kerk gift shop gaf deze uitleg. De kathedraal was zeer eenvoudig, geen goud en zilver maar gedecoreerd met eenvoudig geschilderde bloemen, en vooral groter dan we dachten. Er was ook een missieschool, een pastorij en een kerktuin.
    Na ons bezoek gingen we nog naar het historisch Chinatown district maar buiten een huis en een Chinees restaurant was er niets te zien. Terug in de missie konden we een budweiser en een coors drinken en een wandeling maken langs de San Luis Creek, zeg maar riviertje.
    Door de havermoutpap hadden we geen zin om middageten te nemen en wandelden we naar de winkelstraat: The Farmers Market. Een gezellige straat met winkels als Abercrombie & Finch, Mac en Sepora. Ook veel andere kledingwinkels, restaurantjes allé genoeg om de rest van de namiddag door te brengen.
    Op terugweg gingen we nog een wine tasting doen, ah ja we zitten midden in het Californische wijngebied. Onderweg met de wagen is dat te gevaarlijk, gezien de strenge alcoholwetten hier.
    Terug aan het motel heb ik de auto langs binnen gepoetst want hij was eigenlijk een beetje vies toen we hem kregen. De avond brachten we door met 3e rangs griezelfilms, lezen en schrijven.