Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 26

Great Salt Lake

12. juni 2014, Forente stater ⋅ ⛅ 25 °C

Ondanks de slechte reviews van Econo lodge hebben wij niet te klagen, mogelijk is er gerenoveerd want er was helemaal niets te merken van de drukke Hwy voor de deur, geen geluid kwam door de thermopane en geen licht door de gordijnen. Het ontbijt was meer dan OK!
    Vandaag wordt er 32° C verwacht! Nu is het 9° het is ook nog maar 7u 's morgens.
    We doen vandaag een hele korte trip omdat we los door Salt Lake City moeten, DE mormonenstad en niet onze favoriete plaats. Maar we gaan wel via de Interstate 15, een supersnelweg met vele rijstroken.
    Op weg naar Bringham City rijden we eens te meer door de bergen, dit keer de Wasatch Range, máár 5883 ft hoog, gisteren waren ze nog 7619 ft hoog, maar eens te meer indrukwekkend mooi. Na een goede nachtrust apprecieer je de zichten meer dan na een hele dag rijden.
    Aan de afslag Antilope beslisten we om deze te nemen om het Antilope Island te bezoeken. Een omweg van 28 miles, maar de moeite waard. Het bear Lake van gisteren zag turquase blauw dit zag licht waterblauw, washed bleu! Moeilijk te omschrijven maar zo mooi, op de 7 mijl lange toegangspier stopten we 8 keer om steeds een in ons ogen weer mooier zicht te fotograferen. Alleen de muggen die de auto belegerden hielden ons tegen om met de ramen open te rijden, en ook de temperatuur.
    We deden een hike naar Lady's Finger Point waarbij we over de rotsen konden klauteren om een vogeleiland te zien. We picknickten met aardbeien van Watsonville, waar we geweest waren in het begin v d reis, niet toen meegenomen natuurlijk, gisteren gekocht bij Walmart.
    Het was de moeite en de inkomprijs (10$) waard.
    Toen we in de wagen stapten aan het Welcome center was het 13u en 36°, een normale dag zei de Ranger.
    Het Great Salt Lake is het grootste natuurlijk meer ten westen van de Mississippi, het is het overblijfsel van het pre-historische Bonneville meer dat in de ijstijd 20.000 vierkante mijl groot was. Toen het einde vd ijstijd het meer liet smelten was het verantwoordelijk voor een groot deel van de Canyons die hier nu zijn.
    Het huidige Great Salt Lake is 75 mijl,lang, 28 mijl breed en 33 ft (11 m) diep. Er zitten alleen een soort garnalen in en algen, deze dienen als voedselbron voor migrerende vogels, vissen zitten er niet in omdat het te zout is. Vergelijkbaar met de dode zee.
    We hadden gepland om via een scenic byway via de boorden van het meer te rijden, maar dat viel dik tegen, het was een weg door industriegebied en er waren ook nog eens wegeniswerken aan de gang, dan maar terug de Interstate 15 op en in rechte lijn naar Taylorsville. Na een half uurtje ;-) rondrijden op de campus vonden eindelijk met de GPS aanduidingen ons hotel, we waren al twee keer gepasseerd maar met de borduurs en afsluitingen ertussen konden we het niet bereiken. We waren een uur te vroeg maar dat was geen probleem. Dit is de eerste kamer waar een echt keukentje is, Dirk ging meteen op inspectie. We zitten ook op een campus van de universiteit bij: Extended Stay America (motel & suites)
    De kamer was net een ijskast, wat men hier heeft met die airco is abnormaal, van 36° naar 20° is net iets te koud. En buiten kregen we een kletterende regenbui over ons heen, die hadden we van ver zien aankomen, 3 minuten regen en dan terug zonneschijn. Aan de overkant is een Appelbee, en andere restaurants, de receptie raadde aan om naar 'Bout Time, pub & grub te gaan om een biertje te drinken. We zaten als enigen buiten, de rest in de airco koelte/kou binnen, een biertje van 1/2 l bleek de normale maat ik vroeg een kleintje en kreeg een 33er. Op de terugweg nog even de Walmart binnen want Dirk gaat koken en daarna rustig op de kamer de thunderstorm afwachten want het werd wel heel donker.
    Op TV een stukje van de openingsmatch gezien van de wereldbeker, dan de routine, bloggen, lezen en tv-reclame zien met af en toe een fragment film of nieuws ertussen.