Las Vegas

June 26, 2014 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Heerlijke nachtrust, geen licht, slechts één keer wakker en geen dromen over herinnerbare dingen. De star party gisteren was een succes voor Dirk, Saturnus was de planeet van de Day, omdat zij op dit moment het best te zien was. Maar de sterrenhemel op zich is de moeite waard. Er stonden grote telescopen opgesteld om de planeet goed te zien, licht op de east porch was gedooft en er mocht geen wit licht gebruikt worden, alleen rood, zelfs de flashes op de camera's moesten met rood cellofaan afgedekt worden.
    Toen hij terug kwam sliep ik al diep, ik hoorde niets meer.
    Rond zeven uur wakker, ontbijten, inpakken en om kwart voor negen waren we weg, even langs de campwinkel omdat dat de enige hotspot is voor het zenden van mijn blog.
    Om 9,15 u op weg voor een rit van +/- 450 km naar Las Vegas, van een verschil gesproken van puur natuur naar puur commercieel.
    Het is bewolkt en 19° na het afdalen van een 2000 ft van het Kaibab Nat'l Forest naar het Kaibab plateau was het ineens 28°, airco terug op en mijlen rijden door Indanenland, minder verzorgde wegen en op de Vieuw Points verkoop van kleine spullen. Sommige inderdaad hande made maar ik verdenk er ook sommige van dat ze made in China zijn. En in verhouding duurder dan in de shops.
    Aan Fredonia juist vóór de grens met Utah slaan we linksaf, Mohave county in, het is dan 32° en bewolkt. Het is een countyroad de 389 en alhoewel grijs aangegeven op de map is het een mooi nieuw aangelegde weg met één rijbaan in iedere richting. We rijden dan Utah binnen en tanken, waarschijnlijk voor de laatste keer, even voor Hurricane, daarna de I15 op rechtstreeks naar Las Vegas. Dat is nog een eind weg, we kruisen nog even een hoekje van Arizona, zien de Josua Tree desert en stoppen aan de grens van Nevada, om een bezoekje te brengen aan het Visitors Center en metteen wat documentatie mee te nemen. Nog 72 km van Las Vegas zien we een monsterfile, gelukkig aan de overkant, en hopen dat dit niet ook aan onze kant is want er zijn ook werken bezig. Tegen drie uur waren we in Las Vegas we reden nog even verkeerd, het is hier ook zo groot! Dirk bleef aan de hoofdingang staan en ik ging ons inchecken, dat was nog niet zo simpel, onze kamer was gereserveerd in november 2013 op Dirk's naam, en nu moest Dirk, ook persoonlijk inchecken, dat ging natuurlijk niet want hij zat in de auto op een plaats waar je niet mocht parkeren, alleen stilstaan. Het hoofd van dienst werd er bij geroepen en eindelijk met mijn creditcard als garantie kregen we onze kamer, die al betaald was van verleden jaar! In de zes weken is er nooit moeilijk gedaan dat ik incheckte met Dirk's rijbewijs.
    Onze kamer in Luxor ligt op de 15e verdieping, mooi uitzicht op Mandalay Hotel. We moesten de auto nog binnenbrengen bij 'Dollar' ons verhuur bedrijf, en dat duurde ook langer dan gedacht. Treasure Island was als hotel gauw genoeg gevonden maar waar de auto achterlaten? 3 keer nagevraagd, eerst aan taxichauffeurs en dan aan de valet van een hotel, het stond nergens aangegeven. Gewoon achterlaten op de 6e verdieping van de parking van Treasure Island, en dan op zoek naar de box waar we de sleutel in moesten droppen!
    We lieten de auto achter om 5.15u en wandelden de 5,5 km terug naar Luxor, ons hotel, we kwamen aan om 9 u. Er is niet alleen veel te zien, het is ook enorm groot, en je moet veel extra stappen om bv over te steken want de straat is een snelweg geworden en overal zijn oversteekbruggen maar wel extra meters weg van het voetpad en ontworpen om je gemakkelijk binnen te leiden, in casino's en shoppingcenters maar niet zo simpel om weer buiten te geraken. Gelukkig was het warm maar niet ondraagbaar, waarschijnlijk door de bewolking eerder op de dag, 35° en er was 42° voorspeld.
    Nog even de restjes opeten die we nog bij hadden en de uitslag van de voetbal gekeken op de flatscreen, we vernamen dat de US dinsdag tegen Belgium moet spelen, dan zijn we thuis en dat willen we niet missen.