Satellit
Visa på kartan
  • Dag 1

Citytrip naar Boedapest

28 april 2014, Ungern ⋅ ⛅ 12 °C

Eerst een vroeg middagmaal thuis, om 11 u zaten we al aan tafel.
    Dan naar de luchthaven van Zaventem omdat we rond 15u opstijgen moeten we er al tegen 13u zijn. Zoals gewoonlijk zijn we altijd goed op tijd dus om 12,30u zetten Dirk en Freddy ons aan de inkomhal af. We moesten zelf online inchecken, eigenlijk had ik dat thuis ook kunnen doen maar ik wist niet goed hoe dat ging, onze bagage zelf op de loopband zetten met kleefpleister en hup weg ermee.
    Rustig naar de gate, onderweg even geprobeerd om in een van de lounges wat te relaxen maar dat ging niet we waren tenslotte geen VIP's, dan maar in de gewone harde stoelen nog twee uur doorbrengen.

Het was een rustige vlucht. We landden om 17.23u, het was 17° en een nog beetje zonnig.
    De AirPort shuttle service, aangeraden door Danny, was OK.
    We kwamen aan het hotel dat niet echt een hotelingang heeft, een heel groot Oostblok gebouw met een statige trap omhoog en daarna de receptie, een vriendelijke heer hielp ons in het Engels maar sprak in full speed de hele dosis informatie, dat moet nog even bezinken.
    Om kwart voor zeven waren we op de kamer op de tweede verdieping, er was gelukkig een kleine lift. Onze kamer was bereikbaar via een binnenplaats die helemaal omringd was, 7 verd hoog met art deco smeedwerk.
    Als je dokter Jivago gezien hebt kan je je dit huis,city hotel Matyas, voorstellen. Een koffietje op de kamer, alles uitladen en op stap.
    We beslisten om morgen de hop om hop of bus te nemen dus gingen we op zoek naar de vertrek halte. Natuurlijk eest de verkeerde richting heel de winkelwandelstraat Váci utca af om op een verkeerde plaats aan de Donau te komen. Dus terug en de Váci utca naar de andere kant het was een hele wandeling, onderweg een stuk gedraaid gebak gegeten en tegen 10u waren we terug op de kamer.
    We liggen samen in een lang redelijk smal tweepersoonsbed. Nog even lezen en morgen beginnen we eraan.