Satellite
Show on map
  • Day 16

    Ergens tussen Noorwegen en Nederland

    August 22, 2015, North Sea ⋅ ☀️ 22 °C

    Na een nacht vol woelen en proberen te draaien sta ik op om 6 am, ik trek mij terug onder de leeslamp en laat Dirk verder ronken tot het bestelde ontbijt gebracht wordt. De laatste ochtend op zee genieten we van ontbijt op bed. ( min of meer)
    De ochendfitness heb ik al enkele dagen moeten staken en dat vind ik spijtig, vandaag heel voorzichtig Thai chi. We wandelen langs de receptie en kunnen daar een kopie afdrukken van onze rekening tot nu toe, gemakkelijk!
    Ik had natuurlijk al een provisoire berekening gemaakt en die klopte. We kregen zelfs een 80$ pp terug van onze uitstappen, volgens de uitleg was het een herberekening van de te hoog ingeschatte haventaxen. Allé de te duur betaalde uitstap is daarmee (onbedoeld) gecorrigeerd.
    We gingen boven in 'Crow's nest' zitten daar was het rustig en heb je een mooi uitzicht, het is gelegen boven de brug van de kapitein. Maar er was niets te zien dan een eindeloze mistige horizon. Het zou 19° zijn maar niemand trotseert de wind.
    Dirk besluit om toch nog eens langs de Signature shops te gaan, er is een aanbieding van horloges, wat anders? Als ik later in de cabin kom blijkt dat hij de verleiding niet had kunnen weerstaan en zo breidt zijn collectie polsuurwerken weeral uit!
    Ik besluit niet te gaan eten maar Dirk gaat voor een slaatje en daarna een sigaartje. Mijn dikke boek moet uit want ik neem hem niet mee terug naar huis: dus lezen maar!
    Om 3 pm ga ik wel naar de cupcake tea in 'La Fontaine' de eerste en laatste keer, eindelijk! Ofwel waren we niet op het schip, ofwel was ik te mottig.
    Gelukkig kwam Dirk mij vervoegen dat was gezelliger dan alleen aan een tafeltje, om bij zo'n koppel onbekenden te zitten had ik geen zin.
    Daarna uitverkoop van shirts met havenprint waar ze niet vanaf geraken, zelfs niet voor 5 $.
    Een spelletje Uno in de Ocean Bar en, echt waar toevallig, is het Happy Hour als we een Gin en Bailey's nemen. Met nog enkele aperitiefhapjes erbij, hoe kan een mens hier ooit honger krijgen!
    We kleden ons een laatste maal een beetje mooi voor het diner in 'La Fontaine'. Dirk had gehoopt op een farewell afscheid met siberienne ijs en vlammetjes maar dat was op de MSC niet hier op de HAL. Daarna nog een film over de ontvoering van Heineken in 1982 en dan is het echt tijd om in te pakken. Zoals altijd denkt Dirk dat ik niet alles in de valiezen krijg maar na een klein uurtje is alles netjes weggeborgen.
    Nog wat lezen en tegen 11,30 pm doen we het licht uit.
    Read more