• Day 2

Funchal

June 17, 1997 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Zonnig tot na de middag daarna bewolkt +/- 24°.
    We zien aan de overkant van de straat achter ons bananenplantages, er wordt regelmatig geoogst.
    Verkenning van Funchal, tevoet +/- 45’ tot in ‘t centrum.
    Vrij druk maar gezellig stadscentrum. Ongelooflijk veel shopping centra, deze zijn alle dagen open van 9 tot 21u. de gewone winkels zijn dicht tussen 13 en 15u.
    De bus is spotgoedkoop 1 zone 195 Esc en voor een dubbel ticket, wel op voorhand gekocht op de bus zelf is het duurder.
    Na het stadsbezoek wandelen we terug via het park en we stapten in “Quinta Viega” binnen, dat is de dienstwoning van de governor van Madeira, het park is gratis te bezoeken. Onderweg hadden we ook enkele parken bezocht, de “Quinta do Sol” waar de hotelschool is en dat park loopt helemaal tot beneden in het dal. Hier zijn ook sportfaciliteiten, tennis, zwemmen, squash enz.
    Het Parque St Catharina is niet zo groot maar wel een mooi beeldje en een dranken kiosk.
    Een drankje onderweg kunnen we wel gebruiken van het is redelijk klimmen tot aan het hotel.
    Rustige avond en niet te laat gaan slapen.