Midweekje Wenen door twee Sisi fans

August 21, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 18 °C

Heel vroeg uit bed om de files naar Zaventem te vermijden, dat maakte wel dat we langer moesten wachten. De check-in thuis leverde tijdswinst op die we eigenlijk niet nodig hadden! De security ging vlot want het was daar nog niet druk. En dan wat wandelen, zitten, wachten tot we onze gate 7min voor ons vertrek (maar) kregen.
    Na 1,25' u vlucht landden we in een zonnig Wenen.
    Zonder grote bagage waren we redelijk snel buiten, via de info wisten we direct welke bus en welke halte dus 20' later waren we aan Swedenplatz en dan de brug over en ons hotel ligt binnen redelijke afstand! Behalve als je naast de Donau begint te stappen en na een tijdje merkt dat je van het stadsplan afgevallen bent :(
    Terug tot bijna aan de brug en dan eindelijk rond half 3 konden we onze kamer innemen:)
    Even verfrissen en naar de Karmelieten markt om een hapje te eten. In een beenhouwerij die ook eethuis is, zoals bij ons de bakkers die ook ontbijt geven.
    Dan de Hop on/off bus en we lieten ons rijden eerst de rode lijn en een uurtje later de blauwe lijn. Een overzicht van de stad alvorens we ze tevoet te lijf gaan!
    Een sachertorte in het draaiend restaurant van de donauturm en de laatste bus tot aan 't Mak, het Modern Austrian kabinet-museum, en overstapplaats. In redelijk wandeltempo naar het hotel en nog een theetje en rustig op bed lezen en bloggen. We deden 16567 stappen.