• Day 1

Verwachtingsvol vertrek

September 8, 2010 in Belgium ⋅ ⛅ 17 °C

Een gelukkige verjaardag gewest aan Dirk. Rustig ontbeten en afgehaald door ons Greta die ons rond 11u in Zaventem afzette.
    Vlotte incheck en na nog wat rondhangen konden we inschepen en opstijgen op 14,30u met de Airbus A310. Een gemiddelde hoogte van 11,100m en 750 km/u bereikten we om 21,22u Montréal, 6000 km ver.
    Overstap in transit, met een gesloten "bus" die ons oppikte rechtstreeks aan de vliegtuigdeur en ons naar het andere vliegtuig een A330 bracht zonder dat we konden of mochten uitstappen. Nog nooit gezien of ervaren.
    Met een vertraging van 40' stegen we op om na 58' Toronto te bereiken op 19 u plaatselijke tijd. dit is 6u vroeger dan in België.
    Door een donker Toronto met veel verlichting in de gebouwen bereikten we het Bond Place Hotel. Kamer 1109 op de 11e verdieping was voor ons. Nog een avondmaal en een wandeling in de buurt maakte de lange dag compleet. Om 11 u licht uit, in België is het als 5 u in de ochtend.