Venetië

November 25, 2010 in Italy ⋅ 🌫 3 °C

Om 5,45 uit bed, vlug een kattenwasje, een snel ontbijt en om 6,47u de trein naar Schiphol. We labelden zelf onze valies en met wat assistentie checken we zelf in.
    Met een uur vertraging, wegens een lek aan de koffiemachine, vertrok onze vlucht naar Venetië. bij aankomst wachtten een drietal bussen van MSC ons op en ondanks het vele volk ging het inschrijven en vervaardigen van de scheepspasjes vlot.
    Het geplande bezoek aan Venetië ging niet meer door wegens de vertraagde vlucht maar dat was een geluk want de stad had de nacht ervoor onder water gestaan en dat was niet de beste moment om er te gaan wandelen.
    Eerst het schip verkennen, de MSC Opera.Tegen 18,30u naar ‘La Caravelle’ het ons toegewezen restaurant voor de 1e sitting, wij verkiezen dit omdat het anders ‘s avonds te laat wordt om nog naar een show te gaan.
    Een vaste tafel voor 6 personen werd ons toegewezen, 4 Nederlanders en wij de Belgen. Ben en Pauline en Annie en Theo werden voor de hele reis onze tafelgenoten. Het diner verliep een beetje met horten en stoten en we waren pas een half uur na het begin van de 2e sitting klaar. Morgen beter, dan zijn de kelners het misschien ook al beter gewoon.
    We verlieten Venetië in het donker, veel verkeer van vaporetti’s en veel geflits van fototoestellen, zowel die van ons als die van de kade. Eens de lagune uit zagen we nog veel lichtjes.
    Het voorstellen van de Entertainment Staf was om 22u maar we verlieten al gauw de theaterzaal want dat was niet echt iets voor ons, de Brazilianen lusten hier wel pap van! De nacht was rustig, een zacht deinen voel je wel maar dat is slaapverwekkend.