Màlaga

November 30, 2010 in Spain ⋅ ⛅ 13 °C

Veel te vroeg wakker, het is nog mistig en donker. Dirk slaapt nog dus neem ik mijn oortjes en beluister muziek op de IPod. Als hij wakker wordt zien we samen naar het nieuws en zien dat heel Europa nachtvorst heeft gehad en dat het koud is. Als twee luxebeestjes gaan we weer ontbijten in ‘La Caravella’ en plannen we ons bezoek aan Malaga de haven van vandaag.Er is veel geschiedenis want Malaga is een oude Fenicische stad, ook tijdens de overheersing van de Moren had zij een belangrijke betekenis. Maar we gaan toch niet mee op excursie we zullen de stad op eigen gelegenheid verkennen, met een goede plattegrond lukt het wel.

We meren aan niet zo ver van het centrum rond 14,30u en al wandelend verkennen we de stad. We zien veel langs buiten, noch in de kathedraal noch in het Alcazar gaan we binnen, de meeste zaken zijn gesloten want natuurlijk: siësta. Normaal zou het hier 25° zijn maar het is maar 13° en het regent! We zien het geboortehuis van Picasso, de Romeinse resten en theater en de bodega’s.
    Malaga doet ons wat aan Valencia denken qua gebouwen, stadsstrand en droge rivierbedding. Rond 17u gingen de winkels open maar dan waren we het wel al wat moe en de kerstversiering die niet brandde hing er wat mistroostig bij. Dan maar terug aan boord waar een warme koffie ons deed bekomen en waar we de zon zagen ondergaan. Diner als gewoonlijk zeer entertainend door onze Hollanders en de show was klassieke muziek dus ook niet te hevig, op tijd naar bed.