Satellite
Show on map
  • Day 10

    Arrecife, Lanzarote

    December 3, 2010 in Spain ⋅ ⛅ 17 °C

    Ik werd rond 6u wakker, Dirk sliep nog en dus nam ik de IPod om naar de podcasts van Fiedl Lesage te luisteren. Toen ik om 8u onze gordijn opendeed was het een mooie roze lucht en ging ik vlug naar boven om enkele foto’s te nemen, we waren al in Arrecife, een uur te vroeg dus. Geen nood vlug een ontbijtje bijeen geschard en op de kamer met zicht op de boeg van het schip via de TV het ontbijt opgegeten. Zo’n binnenvaart is altijd anders.
    Lanzarote is het meest N-O eiland van de Canarische eilanden, slechts 115 km van de Afrikaanse kust.
    op voorhand had ik besloten wat ik zeker wou zien:

    - Nat. Park Timanfraya
    - Geisers
    - Cesar Manrique fundatiòn
    - wijngaarden
    Toen we het schip verlieten stond er nog maar één taxi, ik sprak hem aan en omdat hij alleen Spaans sprak liet ik hem wijzen op een plan wat we wilden zien en hoeveel dat ons zou kosten. De rit kostte 95 €. Met de cruise uitstap zou ons datzelfde wel het dubbele kosten en dan zonder het Manrique huis!
    We zagen alles dat we wilden zien en in het Nat. Park moesten we met de bus om de natuur te beschermen. De geiser was een beetje vals gespeeld want met goot eerst water in een putje dat er een later op zijn geisers terug uitkwam. Het Manrique huis was jaren 1970 met veel wit en laag gebouwd omdat hij het uitzicht niet wilde belasten. Een voorloper van de tegenwoordige trend.Om 12,30 u waren we terug, deze keer gaf ik geen extra want ik vond de chauffeur maar zozo, weinig toeristisch gevoel, geen uitleg alhoewel ik regelmatig een gesprekje in ‘t Spaans begon.
    Gegeten in ‘La Caravelle’ en gaan zonnen op het achterdek.
    Stipt om 17u verlieten we Lanzarote, dit eiland trekt ons niet aan voor een tweede bezoek.

    Na een mislukte poging om te internetten ging ik klacht neerleggen want de kosten op internet op een schip lopen vlug op en als het dan niet lukt!! Ik moest een geschreven klacht neerleggen aan de receptie, we zien wel wat dit doet.
    Het diner was Aziatisch getint met Sushi, zuur-zoete kip en cocosrijst.

    Omdat ik al zo vroeg op was ga ik vroeger naar bed Dirk ziet nog wat TV.
    Read more