Edinburgh Castle en city

May 26, 2017 in Scotland ⋅ ☀️ 21 °C

Ruim tijd en plaats om uitgebreid te ontbijten want vanmiddag gaan we op excursie en dan zal het middageten er op overschieten.
    Het echte voedsel zoals broodjes, eieren in alle vormen, kaas en vleesbeleg en voor de Engelsen worstjes en ham staan in de eerste sectie van het restaurant.
    In het midden van een grote ronde ruimte staat alles wat zoet is: donuts, scones, cake, croissants en koffiekoeken. Corn flakes in 12 verschillende soorten, confituren enz... dit gedeelte is bijna dubbel zo groot als het eerste en dat wil wat zeggen!
    Na het ontbijt doen we hetzelfde als gisteren zonnen en zwemmen tot 12u. De zon schijnt en het is 25 gr.
    Tegen half een zakken we af naar het tender platform maar daar staat nog veel volk te wachten, er zijn problemen en de wachttijden lopen op tot anderhalf uur als je niet aan een uitstap meedoet! Gelukkig komt er schot in de rij en kunnen we op een redelijke tijd in Newhaven aanmeren.
    Dan is de bus er voor de 'Edinburgh and Castle' tour. We hebben een goede gids en komen veel te weten. Om de lezer te sparen zet ik de verschillende weetjes bij de foto's. Eerst rijden we naar het Castle dat nog in gebruik is en waarover de gids veel vertelde maar teveel om op te schrijven. We hebben geluk want omdat prinses Anne in Edinburgh is word er wacht gehouden aan de burcht en we zien zelfs een aflossing hiervan.

Tegen zes uur zijn we terug en Dirk en ik gaan nog een pint drinken in het zonnetje voordat we terug naar het schip tenderen.
    We gaan dineren in 'Aquarius' en zijn nog juist op tijd voor de show van Mary-Jess een Engelse Chinees sprekende Sopraan die een heel gamma van liedjes bracht. Van Frozen in half Chinees half Engels zelf vertaalde tekst over Nesum Dorma en Ave Maria van Schubert naar de titelsong van Downtown Abbey!
    Zij studeerde Mandarijns in Nanjing deed mee aan een TV show en begon zo een carrière in de muziek.
    We eindigden met een jive in 'Centrum' en dan moe maar voldaan naar bed.