Satellite
Show on map
  • Day 9

    Dublin Ierland

    May 30, 2017 in Ireland ⋅ ⛅ 12 °C

    Gisteravond na het eten en de show naar de kajuit om een enorme bloedblein die maar steeds groter werd open te maken. Sinds verleden maandag had ik een blein door het dansen en ipv uit te drogen werd ze alleen maar groter tot ze gisteren echt pijn begon te doen. Ik stak ze voorzichtig open boven het toilet omdat ik er geen bloedbad van wou maken. Daarna een ibuprofen en ik sliep vlug.
    Rond 9u werden we pas wakker, het schip was al lang aan de kade en aan het ontbijt maakte men aanstalten om te sluiten om 10u.
    We namen de shuttle bus aan 5€ enkel want om te wandelen lagen we te ver aan kade 33 tussen de containers.
    Aan Merrion Square werden we afgezet en opgewacht door drie verschillende Hop on/off busmaatschappijen. Ik informeerde me grondig en koos voor de overal bekende rode bussen.
    We namen de langste blauwe route en reden achtereenvolgens door de Georgian Core, de Pearsey South Docks, Trinity College dat we wel 3 keer voorbij reden. History Core, Inchicore, over de River Liffey en langs Phoenix Park waar de presidentiële residentie is. Kortom te veel om te beschrijven, we deden de hele rit met af en roe zon en af en toe een bui. Terug aan Merrion Square wandelden we tot aan het beeld van Oscar Wilde waar we in een plensbui terecht kwamen!
    Op naar de Kennedy's een bar die ik eerder gespot had waar we konden opdrogen, lunchen en onze eerste Engelse Pint namen.
    Dan gingen we zelf op stap naar het ontroerende 'Famin monument' aan de rand van de Liffey River dat de hongersnood voorstelt die de Ieren deed immigreren naar de VS.
    Daarna langs de rivier naar Temple Bar Core waar de bars, restaurants en live music is. Een beetje als de Bourbon Street in New Orleans.
    Aan Trinity College hebben we het Whiskey Museum bezocht en daar heb ik veel bijgeleerd.
    Je kan het lezen bij de foto's. We kreeg 4 whiskey's te proeven en geloof het of niet maar zowel Dirk als ik kozen dezelfde: Powers.
    Langs de winkelwandelstraten wandelden we naar Kennedy's Bar om een echte Irish Coffee te drinken en toen was het tijd om de shuttle bus terug te nemen. Deze deed er bijna een uur over wegens de file!
    Vlug naar My Time om te gaan dineren, een spelletje Shufflebord in afwachting van de zonsondergang en de show van Celine Dion alias Tracy Shield. We gaan pas om 12,30u in bed 't zal morgen zeer doen om op 6u op te staan!
    Read more