• Day 1

Duitsland, De Moezel

July 19, 2018 in Belgium ⋅ ⛅ 23 °C

Vertrokken om 11u en met een kleine picnic onderweg waren we om 14,30u aan ons hotel.
    Inchecken in een annex van het hotel, een gezellige gastezimmer, en op wandel naar ons eerste glas moezelwijn. Een Grauburgunder druif, was eigenlijk niet echt trochen naar onze smaak, maar wel goed drinkbaar.
    Een leuke wandeling langs de boorden van de moezel en een frisse pint ‘bitte ein bit’ om de wandeling te besluiten.
    Om 18u naar de gewelbekeller, een kelder uit de 17e eeuw waar we ons avondmaal en ook ons ontbijt kunnen genieten.
    Altijd in buffetvorm.
    Echte Duitse kost: o.a.rode biet, hanchen (zeer lekker) deze keer geen schweinefleis 🤭 en zeer lekkere schwartzwaldtorte! Bij de nagerechten.
    Onze fles riesling leeggemaakt en om 19u nog nagenieten, in de schaduw, van een sigaartje op terras aan de ferienwohnung.
    Een wandeling lans de moezel om ons eten te laten verteren en stillaan naar ons bedje tegen 22u.