Wandeling naar Onkel Tom's Hutte

July 21, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

De hemel is zwaar bewolkt als we opstaan en daar zijn we niet kwaad om na de warmte van gisteren.
    Vandaag gaan we wandelen. Rundwandelwege nach Bullayer kreuz en Onkel Tom’s hutte.
    De zon komt er al meer door gelukkig zijn er bossen op deze wandeling.
    De wijngaarden zijn steil en er ligt meer land braak dan vroeger, een vrouw vertelde dat de nieuwe generatie niet zoveel werk wil verrichten omdat het niet meer zo winstgevend is als vroeger. Gisteren in Alf viel het ons op dat er veel leegstand is. Als ze het moeten hebben van de toeristen alleen ??
    Rond de middag komen we aan de hut ttz een mooi terras en weinprobe geshaft.
    We nemen water en wijn en stillaan loopt het terras vol. We nemen een Wingert Vesper, een goed gevulde schotel als middagmaal en wandelen terug naar Bullay langs een kortere weg. Het is licht bewolkt en 25 graden.
    Op zoek naar een rustig plekje in de schaduw belanden we aan de oever van de Moezel tot er een onweer losbarst, eerst wat droog gerommel dat in de heuvels weerkaatst wordt maar dan de regen. Er zit niets anders op dan te gaan schuilen en nog een ander wijntje te proeven, Rivaner en Weisburgunder. Door de regen lopen we twee uur later toch maar naar het hotel om te gaan eten. De wijnboeren zullen blij zijn met deze regen.
    We gaan niet meer weg want de druppels blijven tikken op het dak van het terras.