Denver: Mile high

September 10, 2002 in the United States ⋅ 16 °C

Rond 7,30u ontbijt op de kamer, koffie, cakes, honingkoek, banaan en een appel. (beschikbaar in de lobby van het motel)
    Om half 9 vertrokken richting Denver downtoon. Even omrijden naar de Harley Davidson shop om de eerste geschenken en uit nieuwsgierigheid.
    Wat een keuze, goed dat we zelf geen HD hebben want het aanbod is groot en lederen kleding, boots, handschoenen om van de T-shirts te zwijgen!
    Verder via Coolfax ave en Speer Bed naar het Pepsi Center waar we een parking vonden voor VIP. Op aanraden van een werkman zeiden we dat we in het center zelf moesten zijn en we parkeerden gratis.
    We wandelden via 17e street en Tremont naar State Capitol.
    Om 11,30u stapten we het Capitool binnen, juist op tijd om een tour te maken met gids, een goede gids, met een afwisseling van historie en anekdotes om alles interessant te maken. De historie vind je in alle gidsen, hier volgt een urban story: onder het Capitool is een uitgebreid gangenstelsel dienende voor verwarming en koeling. In deze gangen werkte en woonde een onderhoudsman die nooit boven kwam. De in het Capitool werkende bedienden lieten opzettelijk hun overschot van de lunches achter voor deze man. Eén keer per maand kwam hij bovengronds om zijn loon te ontvangen, dit wou hij alleen in silver dollars.
    Na ongeveer 30 ja kwam hij niet opdagen en men vond hem in een van de gangen, dood. Tot op heden is zijn vermoedelijk opgespaard loon niet terug gevonden!
    Nog één weetje: er werken vier poetsvrouwen alleen om het koper te poetsen!
    Jammer maar de dôme zelf was dicht, veiligheidsreden.
    Terug buiten rond 14u en via Civic center park, het stadhuis en de Mint naar 16th street een verkeersvrije winkelstraat. Verkeersvrij buiten een shuttle bus die alleen maar op en af rijd en gratis is.
    We kochten een echte cowboyhoed voor Dirk en de eerste postkaarten.
    Stilaan terug naar het Pepsi center en richting motel. Even gestopt aan de K markt om proviand te kopen en gepicknickt op de kamer.
    Nog een avondwandeling om enkele foto’s te nemen en naar bed.