Verkenning van Snow Shoe Lodge

September 22, 2002 in the United States ⋅ 15 °C

Een happy birthday mailtje gezonden naar ons Veerle, zij verjaart vandaag. Gisteren een mailtje ontvangen van Stefaan met het verloop van de verbouwingswerken bij Veerle, waardoor zij in ons huis logeren!
    Een mailtje van ons Greta met nieuwtjes van thuis en ons Ma & Pa.
    Dirk vertrok met Pol (Agnes’s vader) en Etienne naar de Upper hideout. Ik bleef in de zon genieten en lezen. Daarboven vonden ze een echte pijlpunt! Blijkt dat de Indianen hier door het dal trokken op weg naar Little Bighorn Battlefield waar Custer een smadelijke nederlaag leed. De Indianen reisden met pak en zak 6 mijl per dag en trokken een kamp op hier aan de bron van Upper Hideout. Zij maakten pijlen en trokken verder naar Montana de Big Horns (bergen) in.
    Met Agnes zaaide ik Indian Paintbrush naast de Lodge. Dit is een echte bloem van hier en het Symbool van Wyoming. We dragen de T-shirts die we kregen, Dirk een kaki en ik een zwarte. Na het middageten op het terras gingen Dirk en ik een wandeling maken tot aan het Aspenbos. De kleuren verkleuren al naar het geelgoud van de herfst die nabij komt.
    Daarna namen we de ATV en reden tot de bron en het reservoir, genieten van het landschap en de rit zelf op zo’n hobbelding. Na 1,5u kwamen we stoffig terug beneden en na kennismaking met nieuwe gasten namen we een lekkere douche. Agnes kwam ons verwittigen dat er Elken op de bergweide stonden, maar ze stonden te ver om ze te fotograferen. Het is nu paartijd en de Elk moet zijn kudde verdedigen!
    Even later hoorde ik Agnes roepen, ik dacht dat er iets gebeurd was, bleek dat er jagers op pad waren en dat ze de Elken wegjaagde. Gekke Agnes, zo zal ze geen hunters kunnen herbergen. De jachtperiode op Elk is maar in oktober maar 14 dagen ervoor mogen de jagers met pijl en boog hun geluk beproeven. Eerder op de dag was er al een reservatie voor 4 jagers met pijl en boog binnengekomen, ontbijt om 4,30u! Ons ontbijt om 8,30u is vroeg genoeg.