Dag 33: Reis naar Phnom Penh

February 26, 2016 in Cambodia ⋅ 🌬 26 °C

Met de minivan vanuit de grens van Cambodja naar Siem Reap nog in ons achterhoofd besluiten we voor het vervolg van de reis te kiezen voor een hotel bus. De hotel bus wordt omschreven als een bus waarbij iedereen bij zijn/haar hotel opgehaald wordt en vervolgens met slechts één stop voor eten of drinken in 5 uur tijd de eindbestemming en hoofdstad van Cambodja Phnom Penh zal bereiken. Iedereen heeft een eigen stoel en er zit airco in de bus, wij zijn verkocht. Om 12:45 staat de beloofde pick-up voor de uiteindelijke bus netjes voor de deur en nog geen kwartier later zet deze ons af bij het busstation.

Daar blijkt helaas al snel dat we een van de weinige toeristen zijn in de toch vrij volle bus. Als we even later vertrekken en de temperaturen oplopen is ook van airco geen sprake. Tot slot stopt de bus ook om de haverklap om locals in of uit te laten. We zijn dus uiteindelijke in een, iets luxere, locale bus beland. We bereiden ons dus voor op een reis die in ieder geval langer gaat duren dan 5 uurtjes.

Uiteindelijk komen we 7 uur na vertrek aan in de hoofdstad. We slaan de aanbiedingen van de wachtende tuk-tuks af en lopen in een half uurtje naar de riverside waar vele barretjes en restaurantjes gevestigd zijn. Na het diner zoeken we ons hotel, het Golden Noura Pub & Restaurant op.