Dag 38 & 39: Phi Phi Islands

March 2, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 34 °C

We gaan door naar één van de bekendste Thaise eilanden. De Phi Phi Islands. Om 8:00 uur worden we opgepikt door een minivan voor ons guesthouse. Tijdens het wachten raken we aan de praat met een Chinese man die ook in ons guesthouse was verbleven. We wisselen ervaringen uit over de reis tot nu toe en de beste heer vertelt vervolgens smakelijk over zijn negatieve ervaringen met Cambodjaanse dames van lichte zeden. De minivan zet ons een kwartiertje later af bij een van de pieren van Krabi.

Hier nemen we de boot die ons anderhalf uur later bij het mooie eiland afzet. Witte stranden en azuurblauwe zee, dat is waar we op dit moment aan toe zijn.

We gaan weer op zoek naar een slaapplek en komen er al gauw achter dat de prijzen hier een stuk hoger liggen dan we gewend zijn. Uiteindelijk komen we terecht bij
    B.B. Guesthouse, wat op het eerste gezicht prima lijkt. Echter komen 's nachts de kakkerlakken tevoorschijn en jagen we die weer de kamer uit zodat we rustig kunnen slapen.

Overdag genieten we van het heerlijke strand met kristalhelder water. We bekijken de zonsondergang op het strand en wanen ons echt in vakantiesferen.

's Avonds veranderd het strand in gezellige plekjes waar je kunt zitten en genieten van diverse fire shows. Jonge mannen die zwaaien met stokken vol met vuur, wat ons erg gevaarlijk leek, maar er ook spectaculair uit zag. Onder het genot van wat cocktails gaat de avond langzaam over in de nacht.