Mexico
Tlachichihuatzi

Puebla, vulkaan La Malinche 🌋

March 29, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 10 °C

Vulkaanhike la Malinche. Dinsdag een hike naar de top van een slapende vulkaan. Met Carlos (Zwitserland), Matt en Lauren (Engeland). Om 7 uur een uber naar het startpunt. Er waren meerdere dingen die niet zo goed gingen. Vooral mijn eigen schuld haha. Elke blog die ik heb gelezen en iedereen die ik heb gesproken die er al waren geweest vertelden dat er een winkel/restaurant bij het startpunt is. Dus daar wilde ik mijn laatste drinken en eten halen. Maarja. Mexico he. Dus: gesloten. Niemand aanwezig, nergens. Dus: te weinig eten en drinken bij me. We starten de hike op 3100 meter hoogte. De top zelf is 4462 meter hoog. Puebla is op 2135 meter hoogte. Ik loop voor 10 min en ik heb ontzettend heftige hoofdpijn en ben duizelig. Iedereen zegt dit van tevoren. Je hebt geheid hoofdpijn. Maar de duizeligheid was echt verschrikkelijk. Dus het Engelse koppel is verder gelopen en Carlos is bij me gebleven. Ik moest vaak stoppen om weer even te settelen. Toen voelde ik blaren opkomen, wat vreemd was want mijn schoenen zouden goed moeten zitten en ik had mijn hielen ingetapet. Carlos en ik hebben toen besloten dat ons doel de boomlijn werd. Tot daar, eerste uitzicht halen, kijken hoe we ons voelen (hij had ook veel last van de hoogte). Dat hebben we gehaald! De treeline was op ongeveer 3900 meter. Mijn voeten deden veel pijn al en ik wilde niet verder omdat ik mijn voeten wil sparen voor de vulkaanhike in Guatemala met Ruben! Carlos is nog zelf doorgelopen naar een ander uitzichtpunt. En ik ging mijn schoenen controleren en toen ontdekte ik wat er mis was. Ik had mijn goede zooltjes in het donker in mijn schoenen gedaan en ik heb compleet gemist dat er nog andere zooltjes in zaten…. Dus mijn eigen schuld weer. Die eruit gehaald en mijn schoenen zaten al meteen stukken beter. Ik heb toen heerlijk in de zon gelegen met uitzicht. Carlos kwam terug en toen verder naar beneden gelopen toen het Engelse koppel terug kwam. Er was een groot park naast de ingang. Hier hebben we een ander restaurant gevonden, wat gegeten en toen een lange rit terug met verschillende bussen en taxi’s. Al met al. Veel geleerd haha!Read more

Tlachichihuatzi, Cerro Tlachichihuatzi, Q31752169