September 2016 - juni 2017

Battambang

May 19, 2017 in Cambodia ⋅ 🌧 16 °C

In Battambang bezochten we - voor de verandering - een tempelsite, waar je goed het verschil tussen oude & nieuwe tempels kan zien. Daarna stond een ritje op de bamboo trail op het programma (veiligheid stond niet voorop, de karretjes haalden tot 40km/u op een verouderd treinspoor). Verder bezochten we een crocodile farm, de Killing Caves & de Bat Cave, waar tegen zonsondergang duuuusd vleermuizen uit kwamen vliegen. Dit alles met een supercoole tuktuk!Read more

Siem Reap

May 15, 2017 in Cambodia ⋅ ☀️ 31 °C

Wij verbleven hier net zoals alle andere toeristen voor 1 reden: de tempels van Angkor. Angkor was de hoofdstad van het Khmer rijk en was met zijn miljoen inwoners lange tijd de grootste stad ter wereld. De koningen lieten vele prachtige tempels bouwen, waarvan Ankor Wat de bekendste is.

Om even te bekomen van al het tempeltjollen in de hitte bezochten we Kampong Phluk, een dorpje aan het Tonle Sap meer dat op stelten staat om het stijgende waterpeil tijdens de monsoon te kunnen overleven.

Kratie

May 10, 2017 in Cambodia ⋅ ☁️ 26 °C

Samen met een groep fijne mensen gingen we al kajakkend zoetwaterdolfijnen spotten in de Mekong. Heel leuke ervaring, die we helaas niet op beeld konden vastleggen (snelle dolfijnen!). De tocht erheen was ook supermooi, hier hebben we gelukkig wel wat fotootjes van :).Read more

Phnom Penh

May 8, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 33 °C

"De Parel van Azië" kon zijn reputatie niet echt waarmaken. Een grote, vuile, drukke stad van uitersten die wat gericht was op sekstoerisme. We leerden er wel veel bij over het interessante, maar gruwelijke verleden van Cambodja ten tijde van de Rode Khmer van Pol Pot. Nog een lichtpuntje: het begrip 'happy hour' werd breed geïnterpreteerd.Read more

Kampot

May 6, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 33 °C

Onze eersre stop in Cambodja staat gekend om zijn peper- en zoutproductie. We trokken er met de scooter op uit om beide te proeven. Verder bezochten we een vlindertuin, Bokor hill (een verzameling verlaten koloniale gebouwen) en Kep (een al even verlaten stadje dat leeft van de krabvangst)Read more

Mekongdelta

May 2, 2017 in Vietnam ⋅ ☀️ 33 °C

In de Mekongdelta bezochten we Ben Tre en Can Tho. Beide stadjes waren enorm de moeite! In Ben Tre voeren we op kleine kanaaltjes, fietsten we in de vochtige hitte (zweten!) & relaxten we in onze zalige homestay. In Can Tho gingen we naar een floating market en een noedelfabriek.

Morgen nemen we helaas afscheid van Vietnam. Op naar Cambodja!

Ho Chi Minh City

April 29, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Ho Chi Minh was een verrassend moderne en hippe stad met een mooie skyline. Er was ook heel wat te doen. We bezochten het Independence Palace (hét symbool voor de vereniging van Noord en Zuid Vietnam), het War Remnants museum (over de oorlog met de VS) en de Cu Chi tunnels waar de Vietcong zich jarenlang in verschuilden.Read more

Mui Ne

April 26, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 34 °C

Mui Ne was anders dan verwacht. In de plaats van een avontuurlijk backpackersoord vonden we een badplaats vol Russen en chique resorts. Er was te weinig wind om te kitesurfen, dus gingen we maar cruisen met een quad in de duinen :).Read more

Dalat

April 22, 2017 in Vietnam ⋅ ☀️ 4 °C

Dalat was met zijn indrukwekkende watervallen, gezellige cafeetjes en levendige night market meer dan de moeite!
    Speciale vermelding voor het Crazy House, dat zijn naam niet gestolen heeft :).