4W drive tour to k’gari🏝️ Day 1 🚘

April 10, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

We werden om 7.15 opgehaald. Toen naar een verzamelpunt waar we in de 4 wheeldrives🚘 gestapt zijn. We moesten 1,5  uur rijden naar Rainbow🌈 Beach. Je zat met 6 a 8 personen in een auto🚘. Het eerste stuk reed Johnny een Engelse jongeman. Die was al gewend om links te rijden. De wagens hadden onderling contact met walkytalkies📻. Luke was onze gids de komende dagen. Een gekke Aussie. Ook dit keer moesten we weer aan de kant van de weg stoppen. 1 van de auto's  kreeg pech: er was een stekkertje losgetrilt.
    Bij ons in de auto🚘 zaten nog Amy de vrouw van Johnny en Bram een lieverd uit Rotterdam.
    Die de schrik van zijn leven kreeg toen we net een koe🐮 konden ontwijken. Johnny bleef koel en behoedde ons voor een botsing ppfff😨.
    Na een mooie rit door het binnenland🌳🌴 en door heel mul zand gingen we de ferry⛴️ op naar Fraser Island ( K'gari) . Daarna naar ons verblijf op het eiland🏝️. Wij hadden mooi een hutje voor ons drieën. Na de lunch met burito's🥙 gingen we op de eerste excursie.
    We gingen naar zandduinen met daarin een mooi meer💦. Het was een flinke wandeling. Helaas was er geen schaduw dus Meerjan vond het niet zo fijn. Voor we terug gingen kregen we nog boemerangles🪃.
    We aten kangaroeburgers🍔 met patat en salade🥗. Weer een goede maaltijd. Na het eten nog even naar het strand gelopen om de moonrise te zien… helaas was het te bewolkt.. Morgen nog een kans! 😁