K’gari🏝️ Dag 2🚘

April 11, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag vroeg uit de veren want we hebben een volle dag voor de boeg. We kregen een engels ontbijt🥓🍳🥪. We vertrokken weer in onze 4 wd🚘. Elke keer als we gaan rijden is er een andere bestuurder. Zo krijgt iedereen de kans om over het eiland te scheuren🏝️. Dat is goed geregeld.  Als eerste rijden we  naar  lake Garawongera een meer met roodachtig water. Het water heeft een rode kleur door de blaadjes van de tea tree bomen die in het water vallen. Daarna gingen we naar Eli creek 💦 waar we met luchtbanden en floaties naar beneden mochten op de lazy river🏞️. Het ging inderdaad niet snel maar het water was echt super helder en de natuur er omheen waa erg mooi🌴🌳🌱. Het aparte op dit eiland is dat er overal zoetwater kreekjes naar de zee🌊 stromen. Een ideaal eiland dus omdat het in alle behoeften kan voorzien. Daarna was het lunchtijd met wraps🌯 met falafel en allemaal groenten🥒🫑. Makkelijk en lekker. Na de lunch naar de champagne pools waar de zee🌊 tegen de rotsen🪨 slaat en dan in poeltjes erachter komt. Er zaten heel veel vissen🐠🐟 in die poeltjes. Op de terugweg langs het shipwreck⛴️
    Die avond aten we curry met kip🍛. Kimberley maakte nog mooie foto's van de melkweg🌌 en de opkomende maan🌝. Daarna was het tijd om lekker te gaan slapen💤. Morgen weer een dag.