• Day 18

Sailing to the Whitsundays⛵️

April 17, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag gaan we weer op excursie. 3 dagen zeilen⛵️ , snorkelen en zwemmen 🏊🏻‍♀️, Maar eerst moeten we ons nog even vermaken. We brengen onze bagage 🧳 alvast naar een storage want op de boot⛵️ mag maar een kleine tas👜 mee. Meerjan en Monique huren nog even ern stepje🛴 om even wat meer te zien dan de winkelstraat. Kim gaat nog even zonnen🌞. Tegen de middag eten we nog een keer sushi🍣 en dan een taxi naar de haven.
    We varen met een catamaran met nog 9 anderen toeristen. De schipper heet Jamie en koksmaatje Hope. We hebben een gezellige en leuke groep mensen aan boord. Engelsen, Ieren en natuurlijk Nederlanders. We voeren naar onze overnachtingsplek⛵️. Hier vloog een zeearend rond. Jamie gooide stukjes rauw vlees in de lucht en dat ving de zeearend op.🦅 Ondertussen konden we elkaar leren kennen. We aten curry met kip🍛 en salade🥗 gemaakt door Hope. Na het eten hebben we nog even gezellig zitten kletsen op het dek. Rond een uurtje of 10 gingen we naar onze hut.