Morocco
Bou Ifsâssene

Dag 8

June 14, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 33 °C

Na een onrustige nacht onder de sterrenhemel waar we totvroeg in de ochtend een warme w ind voelen en toch onder een deken wakker worden door de wekkerban 5:55u gespoeden we ons om te genieten van de zonsopgang. Daar wij de enige bezoekers van dit tentenkamp zijn, genieten wij in alle rust van het veranderen van de kleuren in de lucht. Als de zon zichtbaar is pakken we onze tassen in. Helaas raak ik een lens kwijt maar gelukkig heb ik mijn bril meegenomen. Na het ontbijt bestijgen wij de dromedarissen weer. En lopen de beesten 1,5 uur achter Mohamed aan. Wij zijn al iets meer ervaren en hobbelen op de rug mee. Er staat behoorlijk wat wind en we komen als zandmannetjes terug.

De auto staat op ons re wachten. We stoppen onderweg bij een bibliotheek met zeer oude boeken. Helaas hebben we hier een snelle toeristische rondleiding en worden we door een kasbah geleidt naar de pottenbakkerij. We geven aan dat we terug willen naar de auto. De zichzelf aangediend gids is duidelijk niet blij met onze fooi. We stappen in en rijden terug naar het hotel waar we gisteren 1,5 uur hebben gezeten en spoelen deze laatste herinnering en het zand van de woestijn weg met koffie en limonade.
      De weg naar het volgende hotel loopt voorspoedig, alhoewel het een lange rit is bijna 4 uur.
      We worden welkom geheten door een super lief stel zij Engels hij Marokkaan. Gelukkig is er een zwembad en kunnen we relaxt al het zand wegspoelen.

Bou Ifsâssene, Bou Ifsassene