Morocco
Coopérative el Hassaniye

Naar Cabo Negro via Tétouan

February 25 in Morocco ⋅ 🌬 18 °C

Vanmorgen al om 09.00 uur vertrokken. Gisteravond appte Eva of ik mee wilde naar Tétouan, ze had in haar reisgids van Marokko gelezen dat dat zeer de moeite waard was.
      Allereerst een prachtige rit door een bewolkt Rifgebergte waar iedereen nog leek te slapen.
      Na een rit van zo'n 2 uur parkeerden we op een parkeerplaats beneden in Tétouan. We moesten nog 30 minuten omhoog lopen om in de oude medina te komen maar dat was alleszins de moeite waard. We waren de enige toeristen voor zover we konden zien.
      Nog even wat info: de medina van Tétouan ontwikkelde zich op de steile hellingen van de Jebel Dersa. In de islamitische periode was het vanaf de 8e eeuw van bijzonder belang, omdat het diende als verbindingspunt tussen Marokko en Andalusië. Na de herovering werd de stad herbouwd door vluchtelingen uit deze regio die door de Spanjaarden waren verdreven. Dit wordt goed geïllustreerd door de kunst en architectuur die een duidelijke Andalusische invloed onthullen. Het is een van de kleinste Marokkaanse medina's, maar onbetwist de meest complete en de meeste gebouwen zijn onaangetast gebleven door latere invloeden van buitenaf.
      De medina van Tétouan is omgeven door een historische muur van ongeveer 5 km lang en toegankelijk via zeven poorten. De historische stad Tétouan is een echte synthese van de Marokkaanse en Andalusische culturen.
      We hebben de hele dag in het stadje doorgebracht, heel veel gelopen en genoten van de lekkere dingen die je in de smalle straatjes in de kleine winkeltjes kunt kopen.
      Een hele fijne laatste dag van deze schitterende reis!!!

La Ferma, Route Cabo negro, Marokko

January 24, 2023 in Morocco ⋅ ☁️ 11 °C

Früh morgens gegen 8 Uhr stehen wir an der Grenze von Marokko. Allen Unkenrufen zum Trotz waren wir in ca. 20 Minuten durch. Kurze Durchsuchung des Odin mit der Taschenlampe, Spürhund hat mal überall geschnüffelt…und schon kann’s weiter gehen.
      Im ersten Ort zum Geldautomaten, der unsere ersten 4.000 DH (Dirham) ausspuckte. Kaffe getrunken und gewartet, bis um 10 Uhr der INWI-Phone-Shop öffnete. Mit ein bisschen Mühe hatten wie die SIM-Karte unlimited für 4 Wochen installiert.
      Erleichterung.
      Nicht mehr weit, fahren wir den Stellplatz La Ferma an, auf dem wir Wilma und Peter aus FFB kennen lernen.

Coopérative el Hassaniye, Cooperative el Hassaniye