Satellite
Show on map
  • Day 1

    Aankomst Madeira/Funchal + verkenning

    December 4, 2022 in Portugal ⋅ 🌧 15 °C

    Finally! Start van 2 weken me-time! Nadat mn beesje 🥰 me heeft afgezet in Charleroi volgde een vlotte check-in en reis naar Funchal/Madeira.
    Een korte landingsbaan (op een brug!) met een prachtig uitzicht op het eiland bracht me helemaal in vakantiesfeer!
    Tijdens de korte shuttle naar mijn huurwagen merkte ik al dat het pittig zal worden op de baan. Vele tunnels en korte opritten en steile wegen. 🫣
    Het afhalen van de huurwagen ging heel vlot. Vanaf vandaag rij ik twee weken rond met Sisi (Seat Ibiza). Mijn Sisi gaat afzien... en dat deed ze al vanaf het begin. Bij sommige steile wegen had ze het al moeilijk! 🙈 Dat beloofd!

    Aangekomen in het hostel 109 Funchal was mijn roomie Lisa reeds op de kamer (ik boekte een private room aangezien de dorm volzet was maar gaf mee dat indien er een solotraveller zich aanmeldde die zeker mee de kamer mocht delen). Een tof Frans meisje die hier op zoek is naar een appartement aangezien ze hier komt werken. Tijdelijk verblijft ze dus nog even in de hostel. Even opfrissen en dan tijd om de stad in te duiken! (Als die regenbui voorbij is 😅💦)
    Ik leerde kort de 'old city' kennen, helemaal in kerstmis sfeer met duizenden lichtjes, tal van prachtige graffiti en idyllische straatjes.

    Ik probeerde een traditional dish: 'scabbard fish with banana' en 'bolo de caco' als starter. Een soort van platbrood met aardappel en look: superlekker!

    Poncha is voor een andere keer, de wijn was al sterk genoeg. 😅
    Read more