Satellite
Show on map
  • Day 2

    PR8 Verada da ponta de Sao Lourenço

    December 5, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

    Vandaag stond de PR8 Verada da ponta da São Lourenço op de planning.
    De Vereda da Ponta de São Lourenço is een van de meest populaire wandelingen op het eiland, ook wel 'The Dragon's Tail' genoemd.
    Op dit schiereiland wandel je langs een smal stuk maar ruige kustlijn naar het meest oostelijke punt van het eiland Madeira, of in ieder geval het verste punt waar je naartoe kunt wandelen. De wandeling is een 7 km lange route met een aantal adembenemende uitzichtpunten, die de vulkanische erosie gedurende miljoenen jaren langs de hele kustlijn benadrukken.

    Hier ik met een bang hartje voor het eerst mijn drone uitgehaald. Niet direct een ideale locatie om te oefenen maar zocht toch een aantal plekjes uit met weinig mensen. Helemaal aan het eindpunt was er een prachtig maar druk (veel mensen) uitkijkpunt waarbij ik na een telefoontje van David dan toch maar enkel droneshots heb gemaakt. Gelukkig maar want ze zien er prachtig uit!

    Dezelfde weg terug was zeker niet minder de moeite! Meestal vind ik dezelfde weg teruglopen altijd spijtig maar hier was het zeker niet zo.
    Een prachtige eerste echte hike van mijn tripje! Benieuwd naar de andere avonturen!

    Op de terugweg passeerde ik langs Miradouro Ponta Do Rosto.
    Vanaf dit uitkijkpunt in Caniçal kan je een glimp opvangen van de noord- en zuidkust van het eiland Madeira, dus ook de PR8 die ik net afwandelde.
    Gezien de zonnige en heldere dag had ik zelf zicht op het eiland Porto Santo.
    Read more