Satellite
Show on map
  • Day 3

    Free walking tour Madeira

    December 6, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 18 °C

    Vandaag stond er een Free walking tour op de planning. Sinds Mexico heb ik daar altijd supergoede ervaring mee gehad en ideaal om aan het begin van de vakantie te doen. Meestal geven ze leuke tips mee voor de rest van de trip. En dat was ook zo!
    The guide Lisa was een supermadam en sprak perfect Engels. Ik had me aangemeld voor de "Funchal Essential Tour". Een 2u30 durende tour in het nieuwe gedeelte over de geschiedenis van Funchal. Enkele highlights op de wandeling: Parque Santa Catarina, Municipal Garden, Cathedral, Biscuits' Factory, Municipal Square, São Pedro's Historical Centre, English Church...

    In de Jardim Municipal hangen er hele speciale vruchten aan één boom: de Kigelia Africana, een soort worst :-) Ze gebruiken dat als een soort booster in sportvoeding.

    Een echte aanrader om de trip in Madeira te starten! De voorspelde regen bleef gelukkig ook uit (met enkele spatjes die ik al lachend negeerde).

    Aan het einde van de tour kregen we een A3 kaart met verschillende must see's. Dit werd mijn leidraad doorheen mijn vakantie.
    Read more