Cable car + Monte Palace Madeira

December 6, 2022 in Portugal ⋅ 🌧 17 °C

Aangezien de namiddag er toch niet zo goed uit zag met de weersvoorspellingen besloot ik om in Funchal te blijven en verder te verkennen en niet meer een hike te starten.

Ik nam dus samen met Maciej (een hostelfriend uit Polen) de cable car naar Monte Palace en Jardim Botanica.

De Monte Palace Tropical Garden ligt op een heuveltop boven de baai van Funchal. Met de cable die vanuit Funchal vertrekt, zweef je tijdens een schilderachtig tochtje langs de berg omhoog en krijg je een adembenemend uitzicht over de stad. Wij genoten nog even van het uitzicht voor we in een wolk belandde en dus niks meer zagen. Vanaf Monte Palace zou je een prachtig uitzicht over de stad moeten hebben. Aangekomen in de garden zaten we gelukkig boven de wolken en hadden we dus in de tuin zelf toch nog wat zicht. De tuin zelf is Japans getint en bestaat uit verschillende verdiepingen met inheemse bloemen en plantensoorten en exotische flora.

In onze prijs zat een tasting van Madeira wine, een leuke afsluiter.
    De Monte Palace was minder mijn ding. Ik vond het heel duur voor wat het was.

Sommige mensen kwamen terug in van die typische sleeën; de toboggans. Eens leuk om naar te kijken maar duurt letterlijk 1 minuut dus echt zijn geld niet waard.

De volgende stop was de Botanical garden maar die mochten we niet meer bezoeken wegens de sluitingstijd van de cable car. Misschien later deze week.

De weg terug was er eentje volledig in de regen en de wolken.

Op de terugweg naar het hostel passeerden we nog even langs de Mercado dos Lavradores: de lokale markt van Funchal waar je verse groenten, fruit en andere streekproducten kan kopen. Tip die ik kreeg tijdens de free walking tour, niet kopen daar :-) Alles veel duurder dan normaal en is meer een toeristentrap. Wel zalig om al die verschillende soorten fruitjes te proeven ;-)