Satellite
Show on map
  • Day 4

    PR11 Levada dos balçoes

    December 7, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 15 °C

    Met veel goesting en het negeren van de weersvoorspellingen startte ik de dag met een zonsopgang in PR11 Levada dos Balcoes. Aangekomen op de locatie moest ik wachten wegens regen en te weinig zicht dus bleef ik een uur in de auto tot het opklaarde.

    Om 8u (tussen regenbuien door) waagde ik dus mijn kans door het bos richting het viewpoint van Balcoes.
    De hike zelf is zeer kort (heenweg 1,5km) maar heeft toch prachtige fotomomenten door een 'fairy tale' bos.
    Aangekomen aan het uitkijkpunt was het helaas aan het miezeren, waaien en mistig. Af en toe kwam er een uitzicht vrij dus ik bleef er toch een hele tijd wachten. Ik was er helemaal alleen. Het leuke was wel dat er zeer nieuwsgierige vogeltjes langskwamen en zonder bang te zijn enkele kruimels uit mijn hand kwamen eten. Prachtige slowmotion video's.

    Niet veel later kwam er nog iemand teleurgesteld toe. Zijn naam was Rafa, afkomstig uit Venezuela. We bleven vanaf dan samen wachten op een opklaring maar liepen tevergeefs terug langs de korte hike naar de auto. Ik werd daar wel tot Birdlady uitgeroepen :-) De vogeltjes kwamen echt alleen naar mij :-)

    We wisselende nr's uit om eventueel later deze week nog enkele hikes samen te doen (met beter weer :-))
    Read more