Myanmar
Maungmagan

Maungmagan (Myanmar)

December 11, 2016 in Myanmar ⋅ ⛅ 22 °C

Let's go to the beach, let's go see the waves and have a drink under the palm tree.

Maungmagan is een erg klein dorpje aan de kust. Hier komen niet zo veel toeristen, waardoor je hier langs alle kanten wordt begroet met "mingalaba" en "hello" en de locals soms met je op de foto willen. Wat voor mij betekent dat als ik er niet zo'n zin in heb, "my husband" Jona hen erop moet wijzen dat ze slechts één foto met me mogen en geen hele fotoshoot.

De badmode is hier helemaal anders. De locals gaan met hun hele outfit de zee in, jeansbroek en al! Ik ben al redelijk bewust van m'n lichaam wanneer ik in bikini de zee inga, maar hier voelde ik me echt een rariteit. Een spierwitte vrouw in een bikini zien ze hier niet vaak, zelfs een monnik keek een aantal keer geniepig naar me om. Morgen doe ik een tweede poging om de zee in te gaan, hopelijk voel ik me dan iets meer op m'n gemak.

Nu zijn Jona en ik rustig aan het lezen in de Coconut Guesthouse. Af en toe valt de stroom hier uit, wat heel normaal is in Myanmar. De meeste hotels en guesthouses hebben een generator, die is nu dan ook gezellig op de achtergrond aan het ronken.

Ik kijk alvast uit naar de rest van deze trip.

Maungmagan