Satellite
Show on map
  • Day 18

    1e hike: brulapen en Leoval

    March 1 in Suriname ⋅ ☁️ 34 °C

    Gezien mijn conditie (lees gebrek hiervan😅) doet Rudie het rustig aan en zegt herhaaldelijk het moet geen strafwerk zijn. De omgeving is zo mooi dat het motiveert om door te gaan en we (lees ik) haal de tocht naar de Leoval!
    Door de droogte is het slechts een klein stroompje water. Kraakhelder en rechtstreeks uit de berg. Toch de moeite waard.

    Hij had ons al geïnstrueerd om te letten op vallend fruit en geritsel in de takken. En ja hoor dan spot Rudie de brulapen! We hadden ze al in de verte gehoord en bij La Ressource een glimps gevangen maar dit is wel heel gaaf! Boven ons hoofd lopen ze rustig van tak naar tak.

    Ik zoom maximaal in en ben toch tevreden met de paar foto's en video's die ik weet te maken. Ze doen namelijk niet aan poseren 😂 in tegenstelling tot de hagedis waarvan Rudie zegt dat we hem dan ook niet moeten teleurstellen en een foto nemen!

    De ireneval laten we voor wat het is, dat zou nog 1,5uur extra zijn. We waren nu al 1 ,5 uur onder weg en kapot! Doorweekt van t zweet en de gewrichten heftig aan het protesteren.

    Als allerlaatste stop gaan we langs de grootste boom die hij kent... het is niet de woudreus (Kapokboom of in t Surinaam kankantrie) maar deze is ook indrukwekkend!

    Bij terugkomst is het meteen koud douchen, pyjama aan en dutje in de hangmat. Na het avond wat Rudie voor ons kookt, gaan we er weer op uit. Nu hopen we op slangen, maar spotten alleen heeeeele grote kikkers en padden bbrr 😵‍💫 ik ben er gauw klaar mee. Hier is het zonder licht echt pikkedonker!
    Read more