Satellite
Show on map
  • Day 18

    2e hike: Toucan en uitzichtpunt

    March 1 in Suriname ⋅ ☁️ 31 °C

    Wat wordt t koud in de nacht brrr ik was zooo blij met mijn donzen slaapzak! Van de vakantie naar Suriname 21 jaar geleden wist ik nog hou koud ik t in een hangmat had dus nu was ik voorbereid😎 De heren hebben liggen bibberen.
    Helaas moest ik er toch 3x uit om te plassen dus volledige nachtrust was het niet.

    De VIP treatment wordt vervolgd en Rudi maakt koffie, thee en een ontbijt met verse eitjes nomnomnom!

    Er komt vandaag een tweede groep aan die een dagtocht hebben naar de Ireneval. We mogen aanhaken als we willen... uhm no thank you. We gaan liever naar de top van de berg en rondom een beetje wandelen. Mijn knie is t daar al nauwelijks mee eens 😆.

    Ook nu worden we niet teleurgesteld en zien we toucans! Blijkbaar zijn er meerdere soorten, who knew, en weet ik er een fotootje van te maken. Verderop weer brulapen en klein groepje tamarin aapjes met gele handjes (ik zie ze niet zo snel zijn ze).

    Dan het hoogtepunt, literally 😇, de top van de berg en wat een uitzicht! Prachtig, zo wijds en groen. Onze guide van vandaag, Marino, wijst ons op allerlei kleine dingen van een vogelspin hol tot web met babies. Vlinders, vogels, termietennesten en de kers op de taart: zwarte slingerapen!

    Meer in t volgende verslag...
    Read more