• Day 13

Den 3 motodiabli na vylete

December 21, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 24 °C

Ranajky sme zhltli (obdivovali sme thajsky pasovy grill, na jednej strane vlozis na druhej vypadne opecene) a hor sa objavovat obchodne ulicky, nakolko tu je cely cas zamracene a dokonca aj dazd. Nastastie len vcera a v noci.
    Ulicky jeden velky blsak, kde s Dankou skusame kupovat slapky. Najprv sa Danka vzdy na nieco vrhne, predavacovi zaziaria oci a nasledne zacnem ja dudrat, ze take nechcem, nepaci sa mi a pod. Zjavne to hrame kvalitne, lebo povodne ceny zrazu neplatia a aj slapky nakoniec kupujeme za menej. Len chudak Tomco kus prerobil na opalovacom kreme, ale na to tu sme. Pozorujeme ako to funguje ;)

Pocas toho sa snazime pozicat motorky a stastie nam nepraje. Vsetci chcu do zalohy pas a ten my nepustime z ruky. Nakoniec sa na nas usmeje stastie a odchadzame s jednym sivociernym a jednym zltociernym motodiablom.

Plan ist sa pozriet na Wat Tham Seua sa zacina realizovat. Je to len cca 25km, ale na motorkach, v tom motochaose co tu vladne a navyse kde sa jazdi na opacnej strane to zacina byt zaciatok zivotunebezpecnej zabavy...

Nadrozmerna socha Budhu umiestnena na miestnom kopci s pomaly kolmym spadom pre nas skryva lahodku v pocte takmer 1300 schodov, ktore treba vyslapat a ako poznamenal jeden anglican poniektore schody su vysoke ako gauc ;) Cca pri tristom schode uz mam dost, v polke myslim, ze ma to bude stat zivot. Postupne uz oddychujeme pomaly kazdych 20 schodov.
    Dakujeme bohu (teda Budhovi), ze je vonku zamracene a teda len cca 30 stupnov, ale bez slnka a "prijemna" 95percentna vlhkost...
    Zhora je uzasny vyhlad na vysoke vapencove skaly, rieku, ktora cez mesto Krabi vteka do mora a samotne more s ostrovcekmi. Socha Budhu a rozne ine socho-serepeticky popri nej tiez nie su na zahodenie.
    Cestou dole sme tak unaveni, ze nohy sa nam samostatne klepkaju.

Dole este pofotime zopar opic, pozrieme jaskynu, ktoru obyval tiger a neskor mu ju zabrali mnisi a pokracujeme do original Thai restauracie, kde sa hocijaky turista neodvazi.
    Z jednej misky, kde ma tetuska rozlozene uz predpripravene pokrmy dobe daky vtacik a Danka zacina vazne uvazovat, ci to prezije.
    Vo vode na pitie, ktoru sme dostali zadarmo Danka umyva pribory ;)
    Samozrejme zase to kvalitne stipalo, ale nebol to az taky zazrak ako vcera (mozno cenovo - za 3 obedy sme zaplatili spolu nejakych 4,5eur).

Cestou spat sa este zastavime v mestecku Krabi.
    Premavka sa zahustuje a nie je to sranda. Tomco na druhej motorke sedivie z nas dvoch vpredu (kedze nas nasleduje), ked hladame cesticky, vchadzame do protismerov, otacame sa cez plne ciary a pod. Niekedy s vedomim, ze ved sme v Thajsku, kde je cestny chaos standard a niekedy proste nechtiac koncime v protismere, kedze si nevieme zvyknut, ze je tu vsetko opacne.
    V Krabi pozrieme miestne nabrezie, pekny snehovobiely chram a narazime na velikanske miestne trhy, ktore treba asi vyskusat.
    Velka cast trhov je o jedeni a polovicku (aj viac) produktov ani neviem zadefinovat co je co. Oblubenym artiklom su rozne na palicke nastoknute jednohubky od napichnuteho parku, cez sunku a v nej neviem co az po napichnutu chobotnicku a podobne havede. Tiez som tu prvy krat v zivote videl salamove lizatko a podobne sialenstva.
    Keby som nechcel chudnut, tak tu sa dalo prezrat milionom roznych zaujimavych produktov.
    Tomco nakoniec kupuje nejake miniraznici na spilke, vraj velmi dobre a my s Dankou nakrajane extra sladucke mango. Az ked ho dojedame zistime, ze bol prilozeny sacok s niecim, co vyzera ako cukor. Po ochutnani je to vsak sol - stiplava.
    Takze ano! Plati, ze v Thajsku je vsetko pikantne este aj mango.
    Danka si este kupuje nieco, co sa vola jablko, chuti to ako hruska a vyzera ako cervena paprika.

Uz po tme sa vraciame domov, kde este skocime do hoteloveho bazena (od nasich izieb 10metrov), kde nie je prave najteplejsia voda, ale zase slana...

Este sa ide do mesta nieco zjest a naozaj perny den mame uspesne za sebou (cely clovek ma boli)...

Na foto Budha v jaskyni, biely chram v Krabi, schody (ktore boli nastastie uzavrete, vid. ich vyska), Danka v ultra uzkom a este sa postupne zuzujucom obchode so slapkami, Danka v Krabi na nabrezi s longtailboat a perfeknymi vysokymi a strmymi kopcami v pozadi (bohuzial na foto to uz nie je ono) a nejake vajickodobroty na miestnom trhu.