• Day 20

Den 10 Singapur čaká

December 28, 2016 in Thailand ⋅ 🌙 23 °C

Podvečer sa už pomaly balíme a chystáme, lebo zajtra už o 6:30 ráno nás na našej pláži čaká súkromná loď. S touto loďou hodinu plavba na mólo na pevnine a stadiaľ smer Singapur - bude to ťažký deň ;)

Singapur je mesto, kde sa vám z cien prekrútia oči. V roku 2015 bolo vyhodnotené ako najdrahšie mesto pre život. Zatiaľ čo elektroniku je možné kúpiť aj o 20% lacnejšie ako v Európe, taký Volkswagen Golf tu vyjde na 112.000 USD, zatiaľ čo v Bombaji ten istý model stojí len na 11.000 USD. Na známej Orchard road je viac ako desiatka niekoľko poschodových megashopping centier, ktoré sú poprepájane klimatizovanými tunelmi, mostami a pod. tak, že ich hlavne ženské polovičky nestihnú prejsť ani za týždeň. Pre zaujímavosť je tam obchod, v ktorom na 7-mich poschodiach predávajú len kamery a fotoaparáty...

Singapur nemá žiadne štátne náboženstvo, ale miestny život sa riadi podľa pravidiel tzv. Geomantia - poloha a orientácia budov, rozloženie miestností, tvary, hrany - to všetko musí byť v harmónii s energetickými prúdmi a zónami. Aby bola táto harmónia zaistená, stavba musí byť pod kontrolou majstra Geomantia. Ak by budovy neboli v súlade s týmito pravidlami, nosili by smolu, zle by sa v nich bývalo a neprosperovali by (táto viera je v Singapure skutočne veľmi silná, kvôli smrti majstra Geomantia sa oneskorila aj dostavba hotela Marina Bay Sands - celá stavba musela byť znovu preverená jeho nástupcom). Aj smer otáčania veľkého mestského kolesa má svoj význam - do Singapuru sa musí bohatstvo prinášať a nie ho odnášať.

Singapur je mesto budúcnosti, ťažko nájdete niečo podobné inde vo svete. Na malom priestore je neskutočné množstvo atrakcií a zmes rôznych národností a architektonických štýlov od moderných až po historické, hlavne z Číny, Indie, Vietnamu a Japonska. V srdci Singapuru mesta, v ktorom nie je núdza o mrakodrapy je dokonca dažďový prales. Tu je možné všetko... a my sme zvedavý ako to všetko bude pôsobiť na nás...