Satellite
Show on map
  • Day 1

    Tesne pred odchodom, graduje sa to

    December 12, 2017 in Slovakia ⋅ ⛅ 6 °C

    5 dni do odchodu
    Tomco ochorel, ma teplotu, kasle, nema hlas, poti sa... Dobre sa nam to zacina.

    4 dni do odchodu
    Nic sa nestiha, do toho odchadzam Nanovi pomahat farbit lod a nedopadne to nejako extra dobre, bude sa musiet brusit, dokelu dako sa nedari...

    3 dni do odchodu
    Bagrista rozrype moj pozemok a spravi z neho stavenisko (to som chcel, aj ked nie tri dni pred odchodom). Nechtiac pri tom presekne kanalizaciu.
    Ako keby som uz teraz nestihal musim za dva dni opravit susedov aj moj kanal. Cely den v permanentnom dazdi, zablateny doslovne po usi obkopavam rucne rury, v poslednej faze uz v 30cm vode. Vonku totalna zima, ja cely cas totalne mokry. Ak toto prezijem, tak moju imunitu uz nic neohrozi.
    Vecer cistim kefkou mobil od blata (a to bol vo vrecku).
    WCko uz nemozem pouzivat ;)
    Nasledkom tejto udalosti sa cesta za domom stala neprejazdna. Mam dva dni dako to dat dokopy.

    2 dni do odchodu
    Od obeda pokracuje kanalizacna saga... Nejako sa to podari cele opravit dobru hodinu po zapade slnka pri svetielku z mobilu.

    Nasa webkamera, ktorou mame z Thajska kontrolovat stav v pristave (ci nieco neposkodil lad a pod. a co treba zachranovat) dnes vypadla a vyzera to na vaznejsi problem, ktory uz nestihneme poriesit. O problem naviac...

    Aby toho na dnes nebolo dost, vecer zistim, ze je vytopena kupelna - zahadne a samocinne sa povolil sifon na vani. Utiahnem ho a tym je vec poriesena.

    1 den do odchodu
    Cely den v dazdi zasypavam kanalizaciu (len dolezite casti, aby bola prejazdna cesta). Vsade je take blato, ze na lopatu naberiem, ale z lopaty to uz nejde dole, furik podobne. Je to ukrutne namahave a deprimujuce, ale musim. Hlinu pekne triedim, aby v nej nebol ani kamienok, co by mohol rury poskodit. Ked objavim velikansky kamen chytim ho do ruk, ale kedze aj rukavice su od blata, ten sa mi vysmykne a trajektoriou, ktoru nemozem nazvat inak ako nadprirodzena pada presne do stredu kanalizacnej rury a ta praskne! Asi ma trafi! Som zas na zaciatku.
    Provizorne zasypem najdolezitejsie casti nejakym vodoblatom (hutnit sa to neda nakolko len pri mojej vahe zapadnem takmer celymi gumakmi do toho maglajzu a neviem sa vypratat von). Zasypavam to cely den len kvoli prejazdnosti cesty, lebo kedze kanal po pade kamena praskol, tak po navrate to mozem zase den odkopavat, aby som to mohol opravit a zase den zakopavat... Opravit by som to dnes uz nestihol. Kanal nakoniec pre nedostatok casu zanechavam v stave v akom som ho vobec zanechat nechcel, ale aspon ta cesta je ako tak prejazdna. Musim sa modlit, aby nieco za ten mesiac nezamrzlo a nedoslo k este vacsiemu problemu.

    Po vstupe do domu zistim, ze v obyvacke mi zo stropu kvapka voda (asi pol metra od elektrickeho radiatora). Vyzera to na slucku... Co je vela to je vela.
    Po hodnom case zistujem, ze vana ma okrem vcerajsieho primarneho aj sekundarny problem (tesnenie vypustu zahadne prestalo fungovat). Plavajuca podlaha si konecne zasluzila svoj nazov a po tejto akcii sa moze kvalitne napucana vyhodit.

    Den odchodu
    Danka v praci, Tomco v ramci homeoffice asi dobaluje posledne veci ja v den odchodu opravujem na Dankinom dome okap, ktory nejako zahadne utrhol vietor. Akcia sa ako sa dalo predpokladat nepodari.Po obede uz nasadame do turboMerivy a z tohto neukonceneho chaosu smerujeme na letisko vo Viedni.

    To len, aby si niekto nemyslel, ze sme na dovolenku odisli oddychnuti...
    Read more