• Day 5

Plavajuce trhy

December 16, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Dnesny den stravime na dvoch plavajucich trhoch. Su to trhy, kde sa predava priamo z lodi, ktore sa plavia po kanaloch. Je fascinujuce sledovat tetusku napraskanu v 5m dlhom clne spolu s kvantom ovocia, zeleniny, roznych surovin na pripravu jedal a pred sebou este horiaci wok, v ktorom sa to cele pripravuje. V pripade, ze je tetuska dalej od brehu, podava kupeny tovar cez viac lodiek na dlhej palici s kosickom na konci.
    To co sa uvari sa konzumuje tesne vedla uz na pobreznom drevenom mole, na nizuckych stolikoch a stolickach. Velka cast trhu sa nachadza vzdy aj na pobrezi a je to zmes ovocia, ktore z 50% nepozname, roznych jedal a pochutin, ktora sa tazko identifikuju snad v 80% a do toho mnozstvo siat, dokonca umeleckych diel a inych serepeticiek.
    Presli sme dva take trhy, kde sme sa dosyta prepchali a nakupili nejake exoticke ovocie. Taxikar, ktory nas viezol kvalitne bludil, chcel, aby sme ho pozvali na obed, co sme zas my kvalitne ignorovali a jeho taxameter zas fungoval nejako podivne.

Potom sme si dopriali lahodku dnesneho dna.
    Tomco sa isiel ostrihat do thajskeho kadernictva a ja zas do hladucka oholit...
    Vdaka kadernicke, ktora speakovala po anglicky (bola dokonca v Europe) a ktora bola naozaj pedantna sme si to uzili. Ja som dokonca na konci dostal kratku olejovu masaz tvare.

Danka si zas uzila miestnu pekaren (na thajsko nezvykla vec), kde si kupila kakaovy kolacik a jeho chut si slastne uzivala.

Danka si taktiez uziva miestny system taxikov. Tych je tu tolko, ze clovek vyjde na ulicu, dvihne ruku a taxik je tam. Kdekolvek sa clovek pozrie zo svojho taxika, vidi dalsich pat.

Zopar hodin bezcielne presedime v hotelovom bare pri pive v ramci cakania na odchod nasho vlaku a Tomco konstatuje, ze si konecne uziva dovolenku - nic nerobit, oddychovat.

Vecer nasadame do lezadloveho vlaku, ktory na prvy pohlad vyzera ako vazensky vozen, ale je to len mnozstvom kostrukcii, ktore sluzia na ulozenie batoziny a ako rebriky na horne lezadla.

P.S. Na tej foto, kde ludia sedia na zemi, to je v skutocnosti cakacia hala stanice