• Day 5

Nocny vlak do Chiang Mai

December 16, 2017 in Thailand ⋅ 🌙 22 °C

Cesta vlakom bola podla mna prijemna. Az na to, ze kazdy vozen mal nejaku vlastnu naftovu klimatizaciu/kurenie a to bolo citit hlavne pri zastaveni v celom vozni. Ale inak cistucko a paradne to hojdalo. Danka sa naprogramovala, ze ona vo vlaku nezaspi, takze kym mala celu noc lozko, tak nespala a ked rano lozko zlozili zaspala tvrdym spankom uz aj po sediacky...
    Spanie vo vlastnej kojicke za zavesom so sukromim bolo pohodlne a krasne to hojdalo. Na uvitanie sme dostali hnusny dzus, ktory nam tetka stewardka zakerne neprezradila, ze nie je zadarmo. Stal asi ako 2 x 1,5l coly zo 7eleven. Teda riadne drahy. Od tej chvile nam bolo jasne, ze uz nechceme ziadne dobroty, ktore sa tu ponukali.
    Rano po zobudeni posledne dve hodiny z okna pozorujeme dzunglu a okolite kopce. Sme v scenicky uplne inej krajine. Obcas sa vlakom predierame cez husty les, ktory sa velmi podoba na nas, az kym v strede medzi stromami nerastie 5 metrovy fikus, palma, lopuch obrovskych rozmerov, alebo bananovnik. Spolu s obcasnymi lianami to uz zacina mat ten spravny smrnc.
    Povedla trate sa zacinaju objavovat male farmicky, ryzove polia, cajovniky. Vo vode sa cvachtaju vodne byvoly... Obcas nejaka ta chatrc a do nej zapadajuci osadnik.
    Po 14 hodinach jazdy zastavujeme a Danka vyslovi svoju pamatnu vetu "preco sme sli tak kratko", kedze ona zaspala az poslednu mozno hodinku.

Vyjst zo stanice vsak znamena prejst cez barieru z taxikarov, ktory sa vrhnu na Tomca. Jeden sa predhana v tom, aky je lepsi a bezpecnejsi vodic a Tomco pochopi, ze konkurencia je velka a tu sme panom situacie my, ked taxikarov vyplasi odpovedou "uz vieme, ze vsetci ste perfektni vodici, a ktory je teda najlacnejsi". Zrazu sa zahadne zvysi len jeden a ten nas za prijatelnu cenu odvezie az do hotelu, kde zasmradeno -spoteni po celom dni a noci vo vlaku vojdeme do cistuckej uvitacej saly s recepciou...