• Day 6

Chiang Mai, nocne trhy a durianovy nanuk

December 17, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 21 °C

Oproti horucemu Bangkoku, kde som teplotne doslovne trpel sa prijemne ochladilo.

V Chiang Mai hned poziciavame 3 silne motorky. Danka sedi na motorke po 25 rokoch a pohybovat sa po 3 prudovej ceste (len v nasom smere) v Thajskom chaose chce riadnu davku sikovnosti. Do hotela to vsak musi odriadit, aj ked jej doslovne pri tom inak stiahlo zadok. S Tomcom este spravime malu mototuru na vyhladanie thajskych tabletiek a masticiek na jeho kostrc, ktoru narazil v Bangkoku pri nastupovani do tuktuk-u, lebo sedenie je pre neho obtiazne a to vraj aj na makkej motorke.
    Hotel je jednoznacne vyssia kategoria ako predchadzajuci, pol dna len oddychujeme. Ak by to niekoho preslo mame o poschodie nizsie vlastnu posilovnu.

Vecer ideme na jedacke trhy, potom na trhy s oblecenim a nasledne koncime na nedelnom nocnom trhu. Ten sa kona len raz za tyzden, takze je to udalost. Hufy ludi ako pri navsteve papeza. Su tam hlavne umelecke somarinky, rucne robene vyrobky a je tam kopa poulicnych umelcov. Kedze je to v totalnom centre, pobdivujeme este aj zopar chramov. Ta architektura je o dost ina ako v Bangkoku, vyzeraju starobylejsie. V uplnom centre je aj vysokanska kamenna hrobka podobna stupnovitej pyramide.
    Vecer tradicna navsteva v 7eleven, ktory je tu na kazdom kroku a adrenalinovou jazdou v zopar prudovom dave motoriek, aut a tuktukov ideme totalne zniceni spat.

Pocas trhov inak spravime drasticku chybu. Danka kupi nanuk z durianu. To je take ovocie, ktore tak ukrutne smrdi, ze este aj v hoteloch je zakazane si tam to ovocie doniest, ale zas vraj je velmi chutne. No museli sme to skusit, ale pre zaciatok sme si povedali, ze pre zaciatok skusime len nanuk.
    Danka si kusla 2x a povedala, ze to mam vyhodit (kos nikde na blizku), tak som sa obetoval a zjedol som to cele. Neverili by ste uz ten nanuk smrdel neznesitelne, ale tie hodiny potom to bolo strasne, kedykolvek som si grgol, tak ta "chut" durianu spatne sposobila, ze ma naplo az na vracanie. A co bolo najlepsie, ja som grgal (asi to nejako vo vnutri pracovalo) so zatvorenymi ustami, ale ten durian bolo citit okolo mna snad cez usi - strasne.
    Nebudem popisovat vsetky dosledky, ktore to sposobovalo... No nikdy viac durian! Danka vecer place, ze nemoze so mnou spat ;) Navyse v hoteli je pokuta 70eur za zamorenie izby durianom... No uvidime ako to dopadne.

Inai tie motorky su strasne rychle vzhladom na to, ze max. a doslovne o zivot rychlost je v tomto mestskom chaose okolo 40kmh a na taku rychlost staci len tuknut do plynu a je to zalezitost zopar sekund a motorka leti. Chceli sme vsak silnejsie, aby sme to ocenili pri vystupe do kopcov, uvidime... Zajtra prvy skusobny vystup do asi 1600m (my sme aktualne 330m n.m.) a ked to zvladneme, mame v plane pokorit najvyssiu horu Thajska okolo 2600m n.m., kde sa da dojst az na vrchol na motorke.

P.s. Na poslednej foto ladyboys chystajuce sa na cabaret show a za nimi vianocny stromcek z lampionov